کد خبر: ۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت (ع) با بیان این که نشانه های نابودی اسراییل دیده می شود، گفت: اقدامات غرب و در راس آن آمریکا در زمینه تروریست پروری و حمایت از جریان های تروریستی برای نجات رژیم صهیونیستی از نابودی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در شیراز افزود: گروه جنایتکار داعش و دیگر گروه های تروریستی همچون طالبان و القاعده و بوکوحرام دست پرورده آمریکا هستند و به همراه اسراییل از آنها پشتیبانی می کنند تا رژیم صهونیستی را از خطر نابودی نجات دهند.

وی با ستودن اقدام داهیانه امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس، این حرکت را اقدامی هوشمندانه و خردمندانه برای خنثی کردن توطئه عربی و غربی برای بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین هایشان دانست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در این توطئه پیش بینی شده بود که همه فلسطینیان از فلسطین کوچ داده شوند و فلسطین به عنوان کشوری یهودی در اختیار صهیونیست ها قرار گیرد و برخی سران فلسطینی هم خواسته یا ناخواسته این را پذیرفتند اما نقش آفرینی امام راحل (ره) و مقاومت جمهوری اسلامی ایران، سوریه و لبنان مانع از تحقق توطئه سازش شد.

اختری با اشاره به اقدامات تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه اظهار کرد: آنچه امروز کشورهای غربی با حمایت از تروریست ها در سوریه هزینه می کنند، بهای مقاومتی است که این کشور در برابر توطئه های عربی و غربی داشته و در شکست توطئه سازش و صلح عربی با رژیم صهیونیستی نقش آفرینی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر امروز برخی کشورهای غربی و عربی تروریست ها را مسلح می کنند و رژیم جنایتکار آل سعود مردم یمن را به خاک وخون می کشد و در سرکوب خواسته های مسالمت آمیز مردم یمن مشارکت می کند برای آن است که مسلمانان بیدار شده اند و حاضر نیستند که توطئه های جنایتکاران عربی را بپذیرند.

وی افزود: امروز رژیم آل خلیفه در بحرین با حمایت های آل سعود و کشورهای انگلیس و فرانسه با کشتار و اسارت مردم بیگناه کاری کرده اند که کسی نتواند دم برآورد و نهادهای مدعی حقوق بشر و دیده بان ها و سازمان های بین المللی مدعی در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

اختری گفت: اگر کشورهای اسلامی و عربی در برابر اشغالگری آل سعود در بحرین ایستادگی کرده بودند امروز عربستان سعودی به خود اجازه نمی داد که مردم یمن را نیز به خاک و خون بکشد و از این رو، سکوت مسوولان و نخبگان کشورهای عربی در برابر این جنایات اسف بار است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی و آل سعود با دلارهای نفتی همه نهادهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی را ساکت کرده است تا بتواند جبهه مقاومت را بشکند و حال آن که این کشور از عناصر دموکراسی، مجلس، رعایت حقوق مردم و زنان بی بهره است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود اظهارات صدراعظم آلمان مبنی بر این که غرب در مذاکرات هسته ای به دنبال حمایت و حفاظت از اسراییل است، گفت: دولت فرانسه به عنوان عامل و مزدور اسراییل و عربستان در این مذاکرات سنگ اندازی می کند تا توافقی شکل نگیرد.

وی افزود: اگر توافقی بین ایران و گروه 1 + 5 شکل گیرد بدترین وضعیت برای عربستان و اسراییل در منطقه خواهد بود و مسیر نابودی رژیم صهیونیستی هموارتر خواهد شد.

اختری همچنین حضور گسترده مردم روزه دار شیراز و دیگر نقاط ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام همبستگی آنها با مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین و یمن دانست.

وی گفت: برگزاری این راهپیمایی حیرت انگیز و پاسخ ملت ایران به ندای امام راحل (ره) با وجود گذشت 37 سال از نامگذاری روز جهانی قدس، یک معجزه است که مردم در هوای گرم و با زبان روزه و پس از شبی که آن را به عبادت گذرانده اند این گونه به شکل گسترده و پرشور به خیابان ها آمده اند.

مردم روزه دار شیراز همچون مردم دیگر نقاط میهن اسلامی و آزادگان جهان با وجود شب زنده داری در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از شب های قدر و علی رغم گرمای هوا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و ضمن اعلام همبستگی با مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین، یمن و بحرین، توطئه های غربی و عربی علیه جهان اسلام را محکوم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین