|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غفت از آرمان قدس باعث فراموشی هویت اسلامی می شود.
حسین نوش آبادی روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس درورامین در مصلای صاحب الزمان (عج) این شهرستان افزود: امام راحل همواره فرمودند که روز قدس، روز مقابله ملت های مظلوم برابر قدرتهای بزرگ و روزی است که باید در آن سرنوشت ملت های مظلوم تعیین شود زیرا ایشان اعتقاد داشتند که روز قدس ، روز اسلام و حکومت اسلامی است.

وی گفت: امام راحل به دلیل هوشیاری و درایت خاص خود به موضوعاتی می پرداختند که موجب وحدت میان جهان اسلام شود از این رو با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس زمینه ایجاد وحدت میان مسلمانان با محوریت قدس شریف را که خداوند نیز درقرآن به اهمیت آن اشاره کرده بودند فراهم کرد.

وی تصریح کرد: قدس جزو مسائل مهم امروز جهان اسلام به شمار می رود و غفلت از قدس باعث فراموشی هویت اسلامی شده و بی توجهی به فلسطین باعث ضرر همه مسلمانان می شود.

نوش آبادی گفت: امروز فتنه هایی که در کشورهای اسلامی شکل می گیرد، ریشه در اتفاقی دارد که در 60 سال گذشته با اشغال فلسطین به وجود آمد و باعث شد که قدرت های جهانی پایگاهی را در خاور میانه و جهان اسلام برای مقابله با ارزش های اسلامی ایجاد کنند، سرزمینی که از ویژگی های مادی ، معنوی و راهبردی بسیاری برخوردار می باشد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شکل گیری گروه های تروریستی در منطقه گفت: شکل گیری گروه های تروریستی وافراطی القاعده و تکفیری نیز به رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین حامی آنان باز می گردد، اغلب کمک های مادی و تسلیحانی گروه های داعشی از طریق مرزهای اردن و رژیم اشغالگر قدس صورت می گیرد و اگر این غده سرطانی خشکانده نشود در آینده تمامی کشورهای اسلامی به درد این گروه های تروریستی دچار خواهند شد.

وی افزود: این که امروز در سراسر ایران اسلامی و بسیاری از کشورها راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می شود به این دلیل است که مردم این مهم را واجب و تکلیف می دانند و آنانی که در قبال جنایات صهیونیست ها سکوت اختیار کرده و برای آن اهمیتی قائل نمی شوند در اصل واجبات الهی را ترک کرده اند.

نوش آبادی با اشاره به لزوم مقابله با جنایات صهیونیست ها گفت: هر چند که در طول سال های گذشته اقدام های برای مقابله با این رژیم شکل گرفته ولی اغلب آن با شکست روبرو شده زیرا امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان و البته خط سازش در کنار صهیونیست ها قرار گرفته اند.

وی گفت: این که امروز حماس و گروه های جهادی فلسطین و لبنان که مدافع اصلی مردم فلسطین هستند نمی توانند شر صهیونیست ها را کم کنند به این دلیل است که عده ای سازش کار در بین آنها از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

نوش آبادی تصریح کرد: این برای جامعه اسلامی با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت ننگ است که غده سرطانی در میان کشورهای مسلمان به ظلم و جنایت دست زده و مسلمانان را به خاک و خون بکشد.

معاون وزیر ارشاد گفت: پیام روز قدس به جهانیان پاسخ کوبنده ای به سلطه طلبی شرق و غرب و سازشکاران عرب و خیانتکارانی است که با سیاست های تفرقه انگیزی خود باعث قدرت مند شدن رژیم صهیونیستی شده اند.

وی گفت: راهبرد ایران در مقابله با رژیم اشغالگر قدس کاملا مشخص است، رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که ما در مسائل داخلی کشورهای اسلامی دخالت نمی کنیم ولی بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود و برگزاری انتخابات آزاد بدون دخالت بیگانگان و مقاومت برابرصهیونیست ها تنها راه حل مشکل است زیرا با مذاکره صحبت و پیام های افراد، فلسطین آزاد نمی شود.

نوش آبادی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 گفت: مشکلاتی که در روند مذاکرات هسته ای به وجود آمده و گره هایی که در جریان این مذاکرات به وجودمی آید به دلیل فشار صهیونیست ها است.

وی گفت: تیم مذاکره کننده که مورد تأئید رهبرمعظم انقلاب است در جریان مذاکرات با قدرت و شجاعت و با در نظر گرفتن مصالح نظام و رعایت خطوط قرمز ترسیم شده از آرمان های انقلاب اسلامی و ملت ایران دفاع می کنند ولی انحصار طلبی و زیاده خواهی طرف مقابل که ناشی از فشار صهیونیست ها باعث شده تا نتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: ایران اسلامی با منطق و درایت مقابل قدرت های جهانی ایستاده است ولی شیطنت های رژیم صهیونیستی نمی گذارد که کار به نتیجه رسیده و زیاده خواهی طرف مقابل باعث شده تا به نقطه اول مذاکرات برسیم زیرا آنان از قدرت ایران اسلامی هراس دارند و به این باورند که با قدرتمند شدن ایران اسلامی رژیم صهیونیستی به نابودی نزدیک تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده با غیرت و شهامت و با توجه به چارچوب های نظام برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی مقاومت و از حق ملت ایران دفاع کرده اند و مطمئن باشید اگر هم از این مذاکرات با دست پر بر نگردیم باز نیز ملت ایران به دلیل مقاومت برابر زورگویی های کشورهای استکباری در جهان ماندگار خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین