|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کره جنوبی روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که کشورهای 1+5 بتوانند با کنار گذاشتن موانع و اختلافات احتمالی، با ایران به توافق نهایی دست یابند.
«نه کوانگ ایل» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: این توافق می تواند تبعات مثبت منطقه ای و جهانی فراوانی به دنبال داشته باشد و سئول امیدوار است این اتفاق در فرصت باقیمانده رخ دهد.

این سخنگوی کره ای گفت که به محض برداشته شدن تحریم ها، کره و دیگر کشورهای جهان روابط اقتصادی با ایران را گسترش خواهند داد.

وی افزود: انتظار دارد کشورش نیز همکاری های اقتصادی با ایران را پس از توافق نهایی در دستور کار قرار دهد.

او این مطلب را در حالی عنوان کرد که کشورش برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و سیاسی با ایران اعلام آمادگی کرده است.

شرکت های کره ای تاکید کرده اند به دنبال این توافق سرمایه ها و نیروهایشان را روانه بازار ایران خواهند کرد تا در اجرای طرح های زیربنایی سهم شایانی کسب کنند.

این سخنگو همچنین گفت: حل صلح آمیز این موضوع می تواند باعث ترویج صلح در منطقه شده و در عین حال پایبندی کشورها را به معاهده منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی نشان دهد.

وی در عین حال تصریح کرد که کره جنوبی انتظار دارد حل این موضوع به حل مساله هسته ای کره شمالی هم کمک کند.

با این وصف وی اعتراف کرد که مساله هسته ای کره شمالی و موضوع برنامه هسته ای ایران از لحاظ فنی، شرایط دو کشور، شرایط حکومت ها و پیشرفت در برنامه ها کاملا با یکدیگر فرق دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کره گفت که توافق نهایی هسته ای ایران تنها می تواند این پیام مثبت را داشته باشد که کره شمالی هم به پای میز مذاکره برگردد.

«نه کوانگ ایل» افزود: توافق هسته ای با ایران نشان می دهد که باید مسایل بسیار سخت و دشوار را از این طریق و گفت و گو حل و فصل کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین