|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
سرپرست محيط زيست استان همدان گفت: سه روز پيش در روستاهای تخت و ملابداغ شهرستان رزن گرگ به دو كودك چهار و پنج ساله حمله كرد.
سید عادل عربی در گفتگو با مهر با بیان اینكه سه روز پیش در روستاهای تخت و ملابداغ شهرستان رزن گرگ به دو كودك چهار و پنج ساله حمله كرد، اظهار داشت: یكی از این كودكان دختر و دیگری پسر بود كه پسر برای مداوا به همدان منتقل و دختر به صورت سرپایی درمان شد.

وی با بیان اینكه سال گذشته نیز در روستای كهریز نزدیك این دو روستا گرگ به كودكی حمله كرد و كودك فوت شد، بیان كرد: از این منطقه به عنوان بحرانی ترین نقطه كشور نام می برم چرا كه بین همدان زنجان و قزوین قرار دارد.

سرپرست محیط زیست استان همدان با بیان اینكه نیروها برای اطلاع رسانی اعزام شده اند و كار اطلاع رسانی به دهیاران، بخشداران و مسئولان از شهرستان بهارآغاز شده است، عنوان كرد: حقیقت این است كه گرگ وجود دارد و نمی توان این حیوان را از طبیعت حذف كرد.

عربی با بیان اینكه گرگ حیوانی آموزش پذیر نیست و به گرگ نمی توان گفت حمله نكن اما مردم باید مراقب فرزندان خود باشند، ادامه داد: حمله به این دو كودك در غروب آفتاب و ساعات نزدیك به شب اتفاق افتاده است كه این سئوال را باید پرسید که كودك چهار یا پنج ساله در این زمان از شب در بیابان چه كار می كند.

وی با بیان اینكه گرگ زمان طلوع و غروب آفتاب و ظهر حمله می كند، عنوان كرد: از مردم خواهش داریم كه مراقب فرزندان خود باشد چراكه گرگ حیوان با هوشی است و تشخیص می دهد كه به چه كسی حمله كند و یا به چه كسی حمله نكند.

سرپرست محیط زیست استان همدان با بیان اینكه نكته ای دیگر در این دو روستا این است كه خانه های این روستا ها فاقد حیاط و دیوار است كه این موضوع خود خطری برای انسان و احشام دارد و گرگ به راحتی می تواند حمله كند، بیان كرد: هم اكنون گرگ دارای توله است و چون بچه دارد به طعمه حساس می شود.

سید عادل عربی با بیان اینكه گرگ می تواند گرسنگی را تحمل كند و در زمانی كه طعمه پیدا نمی كند می تواند سبزیجات بخورد اما برای توله های خود باید طعمه پیدا كند و آسان ترین طعمه برای گرگ كودكان هستند، ابراز داشت: محیط زیست به هیچ وجه گرگ در طبیعت رها سازی نكرده و لزومی به رها سازی نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینكه از مردم درخواست دارم كه به خاطر حمله گرگ به كودكان احساساتی نشوند و توله های گرگ ها را نكشند و یا از لانه ها بیرون نبرند، عنوان كرد: گرگ اگر بر گردد و ببیند كه توله های او نیست انتقام می گیرد.

سرپرست محیط زیست استان همدان با بیان اینكه گرگ حیوانی انتقام جو است و به اهالی روستا توصیه می كنیم كه اگر توله هایی را برده اند آن را به محیط زیست تحویل دهند چراكه ممكن است حمله گرگ به علت برده شدن یكی از توله ها بوده باشد، ادامه داد: نگران این موضوع هستیم و از مسئولان درخواست رسیدگی داریم چراكه امكانات پاسخگو نیست.

عربی با بیان اینكه اعتبارات در محیط زیست كم است و از كمبود بودجه رنج می بریم، ابراز داشت: كار محیط زیست در شهر نیست و باید به صحرا و بیابان رفت و برای این كار از ماشین های پر مصرف استفاده می شود که با بنزین لیتری هزار تومان انجام این امورات سخت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین