|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
روسای فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر گسترش همکاری‌های فیمابین برای گسترش فرهنگ پهلوانی در جهان، تاکید کردند.
به نقل از اداره ‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس این سازمان دیدار و گفت‌وگو كرد.

مهرعلیزاده در این دیدار با بیان اینكه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با ۸۴ كشور در حال تعامل است، گفت: در كشورهایی كه امكان تأسیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای وجود داشت، نسبت به راه‌اندازی این فدراسیون‌ها همت گماردیم و در برخی از كشورها هم ناچار تنها به تأسیس باشگاه‌های زورخانه‌ای اقدام كرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش‌های آموزش ورزش‌های زورخانه‌ای در جهان هم فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ایم و نسبت به آن حساسیت داریم.

مهرعلیزاده با اشاره به نظر مثبت مقام معظم رهبری نسبت به توسعه فرهنگ پهلوانی، هدف فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را گسترش این فرهنگ در تمام جهان دانست.

در ادامه این دیدار، ابوذر ابراهیمی‌تركمان، اظهار كرد: ورزش زورخانه‌ای تنها یك ورزش صرف نیست؛ بلكه حامل فرهنگ غنی اسلام و دارای ریشه‌های فرهنگ سنتی ایرانی است كه ترویج آن در دنیا در واقع ترویج فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی در ادامه سخنان خود با ارایه پیشنهادی گفت: می‌توان مفاهیم، عبارات و اشعار مختلفی كه در این ورزش به كار می‌روند را در یك كتاب گرد‌آوری و به زبان‌های مختلف ترجمه كرد تا از این طریق فرهنگ ورزش پهلوانی كه ریشه در آداب و رسوم ایرانیان (كه همان ارادت به آستان اهل بیت (ع) است) دارد، به جهانیان معرفی شود.

ابراهیمی‌تركمان همچنین با بیان اینكه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای كمك كند، افزود: نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از كشور، توانایی اشاعه ورزش‌های زورخانه‌ای را دارند و می‌توانند با ارتباطاتی كه در كشورهای دیگر دارند، در ترویج این ورزش كه به نوعی میراث فرهنگی ما در این عرصه به شمار می رود، با فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای همكاری داشته باشند.

بر اساس این گزارش، همكاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای از مدتها قبل آغاز شده و برنامه‌های مختلفی تاكنون به انجام رسیده است كه از بین آنها می‌توان به تاسیس زورخانه در پیشاور پاكستان با پیگیری نماینده فرهنگی كشورمان و همچنین اعزام گروه‌های نمایشی ورزش‌های زورخانه ای به كشورهای همچون تركیه و روسیه برای ارائه برنامه اشاره كرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین