|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
استاد مطالعات غرب آسیا و کارشناس ارشد راهبردی هند ،با بیان اینکه همه اعضای پنج به علاوه یک باید برای موفقیت مذاکرات هسته ای تلاش کنند، گفت:کشورهای غربی نباید فرصت طلایی به دست آمده را با زیاده خواهی از دست بدهند.
قمرآقا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به درخواست ایران برای لغو تمامی تحریم ها قبل از هرگونه توافقی اشاره و تصریح کرد، این حق ایران است که قبل از هرگونه توافقی از لغو تمامی تحریم ها مطمئن شود و کشورهای غربی نباید اصراری برای حفظ تحریم ها داشته باشند.

وی تاکید کرد، مذاکرات به مرحله ای رسیده است که فقط باید برای رساندن آن به نتیجه تلاش کرد و نباید با بحث های حاشیه ای دستیابی به نتیجه را دشوار کرد.

کارشناس راهبردی هند، شکست مذاکرات را بیشتر به ضرر کشورهای غربی و بویژه آمریکا دانست و اظهار کرد کشورهای غربی در نهایت مجبور به امضای توافقنامه جامع هسته ای با ایران می شوند .

وی با بیان اینکه تحریم ها علیه ایران بیش ازایران کشورهای غربی را متضرر کرده است تصریح کرد تلاش امریکا برای انزوای ایران نتیجه ای در برنداشته وایران به پیشرفت های بزرگی در سالهای گذشته دست یافته است.

قمرآقا، رشد افراط گرایی در منطقه را یکی از مشکلات بزرگ خاورمیانه و آسیا دانست و تاکید کرد، کشورهای غربی بدون همکاری ایران نمی توانند با افراط گرایی و گروههای تروریستی نظیر داعش مقابله کنند.

وی، انرژی صلح آمیز هسته ای را حق همه کشورها دانست و گفت که همه کشورها باید برای جایگزین کردن سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی پاک تلاش کنند.

این کارشناس راهبردی هند با اشاره به کارشکنی برخی از کشورهای عربی در روند مذاکرات هسته ای متذکر شد، توافق هسته ای با ایران به نفع منطقه و جهان است و باید این کشورها به جای تخریب روند مذاکرات برای دستیابی به توافق تلاش کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین