|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۸
کد خبر: ۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال گفت: محرومیت والیبال ایران به دلیل ممنوعیت حضور تماشاگران زن غیر ممکن است.
سعید درخشنده روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به بیست و هشتمین دوره مسابقات دانشجویان جهان (یونیورسیاد) اظهار داشت: در جریان لیگ جهانی 2015 سه ناظر از سوی فدراسیون بین المللی به تهران آمدند که از نظر هر سه نفر، شرایط میزبانی ایران بسیار خوب بود اما هرسه ناظر درباره ممنوعیت حضور زنان در سالن های والیبال گزارش هایی به فدراسیون بین المللی ارسال کردند.

وی افزود: فقط یکی از این ناظرین به حضور منشی های زن و زنان خارجی در سالن در گزارش خود اشاره کرد.

درخشنده خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز چنین گزارش هایی ارائه شد و به ما اعلام کردند که باید سریع تر مشکل خود را حل و زمینه حضور خانواده ها را در سالن فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فدراسیون بین المللی از فدراسیون والیبال ایران خواست شرایطی فراهم کند تا زنان نیز بتوانند وارد سالن های والیبال شوند زیرا والیبال ورزش خانواده هاست و همه اعضای خانواده باید در کنار هم از تماشای آن لذت ببرند.

رئیس کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل ممنوعیت حضور زنان در سالن امکان اجرای محرومیت هایی برای ایران وجود دارد؟ گفت:فدراسیون بین المللی والیبال این کار را انجام نمی دهد،زیرااین ممنوعیت، مسئله ای مربوط به شرایط فرهنگی کشور ماست و قطعا آنان نیز در این زمینه بسیار ظریف عمل می کنند.

وی افزود:محرومیت ایران غیر ممکن است اما تذکرات زیادی خواهند داد و باید ما نیز هر چه زودتر تدابیری بیاندیشیم و در قوانین بازنگری کنیم تا این مشکل حل شود.

درخشنده گفت: هدف فدراسیون بین المللی این است که خانواده ها به سالن بیاییند. مثلا در رقابت های یونیورسیاد، بلیت فروشی نشده است تا همه بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. در مسابقات زیر 23 سال آسیا که در میانمار برگزار شد هم ورود افراد زیر 10 سال و بالای 60 سال رایگان بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین