|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با فعالان آزادی قدس شریف گفت: توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 به امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد،در موضوع مسئله هسته‌ای ایران شاهدیم که این روزها رژیم صهیونیستی دستپاچه و پابرهنه وارد مباحث سیاسی این موضوع شده است
علی لاریجانی در حاشیه دیدار با فعالان آزادی قدس شریف در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک یادگار ارزشمند از امام خمینی (ره) است که در نهایت تیزهوشی و فراست یک انسان نشأت گرفته است.

وی افزود: همواره مهم این است که بدانیم در شرایط فعلی شرارت‌های رژیم صهیونیستی در صحنه بین المللی و منطقه‌ای افزایش یافته است یعنی علیرغم ضعفی که رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته داشته، شرارت‌هایش افزایش یافته است که این موضوع بدون شک به ضعف کشورهای اسلامی که مجال و فرصتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند، برمی‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مداخلات رژیم صهیونیستی در مسئله هسته‌ای ایران متذکر شد: در موضوع مسئله هسته‌ای ایران شاهدیم که این روزها رژیم صهیونیستی دستپاچه و پابرهنه وارد مباحث سیاسی این موضوع شده است و نگرانی و اضطراب خود را نسبت به بحث هسته‌ای ایران اعلام می‌کند که این خود نشان می‌دهد این رژیم در همه عرصه‌ها یک رژیم شرارت‌آفرین است.

لاریجانی در ادامه تأکید کرد: مسیر توافق هسته‌ای ایران برای هر عاقل سیاسی چه در سطح منطقه و بین‌الملل مشهود است که این توافق می‌تواند به امنیت پایدار در منطقه کمک کند و به ضرر هیچ کدام از کشورها نخواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: ضعف رژیم صهیونیستی از توافق ایران و گروه 1+5 نشان می‌دهد که این رژیم از هرگونه اقدامی که به نفع کشورهای اسلامی است، به خصوص ایران که در مسئله فلسطین پیشگام است، اضطراب دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص اهمیت روز قدس در بین کشورهای اسلامی بیان داشت: امیدواریم روز قدس چون ایران برای همه کشورها مکشوف باشد چرا که روز قدس روز نشان دادن اراده قوی کشورهای اسلامی است و صیانت از این موضوع با حضور یکپارچه کشورهای اسلامی این اراده قوی را به رژیم صهیونیستی دیکته می‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا در صورت توافق هسته‌ای ایران حمایت خود را از فلسطین کاهش خواهد داد و یا خیر، گفت: مسئله فلسطین یک موضوع استراتژیک است و مسئله هسته‌ای ایران چه حل شود و چه خیر در اراده ملت ایران جهت حمایت از فلسطین تغییری ایجاد نخواهد کرد چرا که دفاع ما از مردم فلسطین به یک وظیفه اسلامی و مقدس منتهی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین