کد خبر: ۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
هیات اعزامی فدراسیون بین المللی نهادهای حقوق بشربه بحرین اعلام کرد که شخصیت ها و نهادهای حقوق بشری این کشور با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.
به گزارش پایگاه خبری مرآه البحرین، این هیات که درفاصله 10 تا 15 آوریل 2015 به بحرین سفرکرده بود درگزارش خود، شکنجه، حبس و لغو تابعیت مدافعان حقوق بشر دربحرین را به سدت محکوم کرده است.

درگزارش این گروه حقوق بشری بر نقش پررنگ دستگاه قضایی بحرین درهمکاری با رژیم این کشوربرای خفه کردن صدای مخالفان تاکید شده است.

هیات اعزامی فدراسیون بین المللی نهادهای حقوق بشربه بحرین درگزارش خود وضعیت 11 مدافع حقوق بشر ازمیان وکلا، معلمان، پزشکان و فعالان رسانه ای را مستندسازی کرده است که با همه آن ها ازطریق حبس، شکنجه و لغو تابعیت بدرفتاری شده است.

محاکمه نبیل رجب نایب رییس فدراسیون بین المللی نهادهای حقوق بشر مهمترین عامل اعزام این هیات به بحرین بود ولی گزارش جدید به وضعیت مدافعین دیگری نیز پرداخته است که شهرت کمتری نسبت به رجب دارند و برخی ازآن ها اکنون یا درزندان به سرمی برند و یا به شدت شکنجه شده اند.

دراین گزارش به وضعیت مهدی ابودیب رییس جمعیت معلمان، ابراهیم الدمستانی دبیرانجمن پرستاران، ناجی فتیل، غاده جمشیر، حسین جواد، تیمورکریمی، عبدالهادی الخواجه، زینب الخواجه، محمد المسقطی، نبیل رجب و سید احمد الوداعی اشاره شده است.

صفیه اکوری وکیل فرانسوی و عضو هیات حقوق بشری اعزامی به بحرین که مسوول جمع آوری اطلاعات درباره مدافعان حقوق بشر دربحرین بود، می گوید: بدون شک دستگاه قضایی بحرین تمام تلاش خود را برای کمک به رژیم به منظورخفه کردن صدای مخالفان و کسانی که نقض حقوق بشر دربحرین را فراید می زنند، بکارمی گیرد.

در این گزارش آمده است که پس از تظاهرات باشکوه ملت بحرین درمیدان لولو، زرادخانه قانونی بحرین چنان پیشرفت و تغییر کرده است که اجازه قلع و قمع بیشتری را به رژیم برای سرکوب آزادی بیان و تجمعات مسالمت آمیز اعتراضی می دهد.

گرالد استابروک دبیرکل سازمان جهانی مبارزه با شکنجه نیز می گوید: وقت آن رسیده است که رژیم بحرین دست از سخنان توخالی درباره حقوق بشر بردارد و اصلاحات واقعی را بر اساس تعهدات بین المللی خود انجام دهد.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و عربستان روبه رو شد، با گذشت بیش از 4 سال به رغم تشدید فشارهای رژیم بحرین، همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین