|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم فنی و مهندسی خوبی در کشور داریم اظهار داشت: مشکلات تولیدی بیشتر از آنکه از مسائل فنی باشد از مسائل اقتصادی است.
حمیدرضا فولادگر  در جمع خبرنگاران استان اصفهان به مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و سیاسی کشور پرداخت و اظهار داشت: یکی از قوانینی که با همکاری و همفکری تنگاتنگ دولت و مجلس ایجاد شد، قانون رفع موانع تولید و ارتقا نظام مالی کشور است.

وی بیشترین هدف این قانون را رفع موانع تولید با اصلاح اطلاعات خواند و افزود: ما تیم فنی و مهندسی خوبی در تولید داریم، مشکلات تولیدی ما بیشتر از آنکه از مسائل فنی باشد از مسائل اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به موضوع مالیات ها و مشوقی برای آن اشاره کرد و گفت: هر فردی در هر کار تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی یا گردشگری به اشبغال زایی بپردازد، به مدت 5 سال از پرداخت مالیات معاف می باشد.

وی تصریح کرد: هر طرحی که موجب کاهش هرینه، انرژی، حمل و نقل و زمان شود مورد حمایت دولت قرار می گیرد.

فولادگر در خصوص مسائل فرهنگی- اجتماعی بیان کرد: نخستین اقدام مجلس دراین زمینه در طول سه ماه گذشته، تصویب قانون مهم امر به معروف و نهی از منکر بود که پس از 35 سال تصویب و اصلاح شد اما متاسفانه دولت یازدهم و رئیس جمهور ابلاغ نکرد و طبق قانون، رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد.

وی از تجهیز و ساماندهی مساجد به عنوان دیگر مصوبه فرهنگی مجلس و لایحه مالکیت معنوی که از سوی دولت ارائه شد به عنوان دیگر اقدامات در زمینه فرهنگی- اجتماعی یاد کرد.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی پیرامون مسائل سیاسی سیاست داخلی اظهار داشت: در بخش سیاست داخلی دو مصوبه قانون احزاب و اصلاح قانون انتخابات مجلس ارائه شده، اصلاح قانون احزاب که مصوب سال 1360 است ماه گذشته در مجلس نهایی و به شورای نگهبان فرستاده شد

وی از منضبط تر شدن احزاب، نشاط سیاسی بیشتر و تقویت بخش نظارتی بر فعالیت احزاب به عنوان اهداف این قانون نام برد و گفت: اکنون 240 حزب در کشور وجود دارد که بیش از 10 درصد آنها هیچگونه فعالیتی ندارند و این یک آسیب است چراکه احزاب صرفا مجوز می‌گیرند اما تداوم فعالیت ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص استانی شدن انتخابات بیان کرد: استانی شدن انتخابات نیازمند احزابی فعال، قوی، مردمی و با نشاط است؛ نمایندگان باید کلان نگر، دارای تفکر نلی و درگیر مسائل استانی شوند که اگر این شرایط محقق شوند استانی شدن انتخابات می تواند به بهبود وضعیت مجلس کمک کند.

فولادگر اضافه کرد: بر طبق این قانون، روسای اتاق بازرگانی استان‌ها و همچنین اعضای شورای اسلامی شهرها برای نامزدی انتخابات مجلس باید 6 ماه قبل از آغاز ثبت‌نام از سمت خود استعفا بدهند.

وی با بیان اینکه خود شخصا از موافقان طرح استانی شدن انتخابات هستم، خاطر نشان کرد: معتقدم که فواید و محاسن تصویب قانون استانی شدن انتخابات بیش از ضررها و آسیب‌های آن است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در خصوص سیاسی خارجه یادآور شد: اقدامات مجلس در سه ماهه گذشته در بخش سیاست خارجه، قانون چهار ماده ای الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای است، متاسفانه موضع دولت و دولت مردان در روزهای نخست مبنی بر مخالفت با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و اعلام مغایرت تصویب این قانون با اصل 176 قانون اساسی، بسیار عجولانه بود..
وی تصریح کرد: ایران در روند مذاکرات هسته‌ای در مقابل 1+5 به اندازه کافی از خود انعطاف نشان داده و اکثر محدودیت‌ها را پذیرفته و حال زمان ادعای وفای طرف مقابل است چرا که عزم طرف غربی شرط رسیدن به توافق هسته ایی است.  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین