|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان با اشاره به اینکه مردم کردستان در آینده ای نزدیک میزبان کاروان دولت تدبیر و امید هستند گفت: رئیس جمهوری و هیات دولت با دست پُر به کردستان می آیند.
 حسین فیروزی روز سه شنبه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و محیط زیست با حضور نمایندگان تشکل های کشاورزی استان کردستان در سنندج افزود: کاروان تدبیر و امید برای خدمت و تحقق وعده های رئیس جمهوری به کردستان می آید و بدون شعار و مانور دادن غیر واقعی و نمایش، به دنبال انعکاس مسایل و مشکلات استان به دولت هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در کنار مردم به دنبال رفع مسایل و مشکلات است گفت: رفع مسایل و مشکلات هر بخشی نیازمند تعامل و همراهی جدی مردم بخصوص تشکل های غیردولتی است.

او با بیان اینکه جلسات متعددی از روزهای گذشته برای میزبانی از هیات دولت در استان برگزار شده و همچنان ادامه دارد گفت: در این جلسات به دنبال ترسیم چهره واقعی استان کردستان به استناد آمار و ارقام هستیم و با همفکری صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان هر حوزه مسایل و مشکلات را احصاء و آماده انعکاس به هیات دولت کرده ایم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان عزم دولت برای توسعه کردستان را جدی دانست و افزود: در راستای رسیدن به توسعه نیازمند نهادینه شدن فرهنگ توسعه و همراهی و همفکری تمام صاحب نظران، نخبگان، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش های مختلف هستیم.

فیروزی به حضور جدی بخش خصوصی در روند توسعه کردستان تاکید کرد و افزود: توسعه دو بال دارد که دولت و بخش خصوصی این دو بال را تشکیل می دهند و هر دو باید به موازات هم نقش ایفا نمایند.

او با اشاره به اینکه مسایل و مشکلات فراوانی در استان کردستان وجود دارد افزود: هفت هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان کردستان وجود دارد که با وضعیت اعتبارات و بودجه فعلی تا 18 سال دیگر به اتمام نمی رسد.

وی با بیان اینکه در اختصاص اعتبارات به پروژه ها اولویت بندی می کنیم گفت: باید اعتبارات را به سمت پروژه های اساسی و محرک توسعه سوق دهیم تا زودتر به نتیجه برسد و استان از آن منتفع شود.

او ویکرد دولت در استان کردستان را ایجاد ، توسعه و تقویت زیرساخت های بخش های متخلف دانست و گفت: دولت اعتبارات بسیار خوبی در جهت تکمیل راه های استان کردستان اختصاص داده است.

وی اتمام محور سنندج - مریوان و همدان - سنندج را دو پروژه مهم این حوزه دانست و افزود: توسعه راه ها می تواند زیربنای توسعه استان کردستان باشد و از این رو این موضوع با جدیت از طرف دولت پیگیری می شود.

فیروزی مرزی بودن را یکی از ظرفیت ها و مزیت های بسیار خوب کردستان دانست و گفت: حجم صادرات کالا از مرز باشماق مریوان شش میلیارد دلار است که با توسعه راه های استان این میزان افزایش خواهد یافت.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بر لزوم معرفی بهتر و بیشتر استان کردستان و ظرفیت ها، پتانسیل ها و مزیت های استان تاکید کرد و گفت: باید استان را در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهتر و بشتر معرفی نماییم.

فیروزی ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان را بسیار زیاد دانست و از سرمایه های انسانی آن به عنوان مهمترین مزیت نام برد و افزود: باید از این مزیت ها در راستای توسعه استان بهره بگیریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به وضعیت کم آبی و لزوم تطبیق فعالیت های کشاورزی با این شرایط زد و گفت: وزارت نیرو مکلف به تامین آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان استان کردستان است و با اجرای چندین طرح انتقال آب که اکنون در دست اجرا است، مشکلات این حوزه برطرف می شود.

فیروزی از کشاورزان خواست مدیریت مصرف آب را در دست بگیرند و با توجه به محدودیت ها و مشکلات آب در استان به سمت اصلاح روش های آبیاری و کشت محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند، بروند.

او گفت: با جدیت و تلاشی که در کشاورزان استان کردستان وجود دارد و حمایت های دولت، به آینده کشاورزی استان خوشبین هستم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین