|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هزینه برق مصرفی در ایران بسیار پایین است و از این ناحیه صنعت برق بسیار متضرر شده است.
غلامرضا خوش خلق روز سه شنبه در نشست با مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: اگر مصرف برق هر خانوار ایرانی در شبانه روز حتی یک باطری قلمی باشد هزینه خرید باطری قلمی برای مصارف روزانه خانوار از میانگین هزینه برق مصرفی آنها که در حدود 100 هزار ریال است، بیشتر است و این خود نشان دهنده قیمت ناچیز برق در سبد مصرفی خانوارها است.

وی با بیان اینکه از سال 83 با مطرح شدن موضوع تثبیت قیمت ها، مجوزی برای افزایش قیمت برق صادر نشده افزود: افزایش قیمت ناشی از قانون هدفمندی یارانه ها نیز تاثیری در وضعیت صنعت برق نداشته است زیرا قسمت زیاد درآمدهای برق به خزانه واریز و به صورت یارانه نقدی به شهروندان پرداخت می شود.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر افزود: اکنون برق به طور متوسط با کیلو واتی 57 تومان به مشترکین عرضه می شود این در صورتی است که انرژی برق از نیروگاه ها حداقل با 90 تومان خریداری می شود و بابت این تفاوت قیمت نیز از محل های دیگر چیزی عاید صنعت برق نمی شود.

خوش خلق در ادامه با اشاره به اجرای پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق و روشنایی معابر بازار آصف سنندج افزود: پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه و تامین روشنایی بازار آصف سنندج در نهایت دقت و کیفیت اجرا شده و با توجه به رعایت تمام موارد مربوط به حفظ میراث فرهنگی و مسائل ایمنی، می تواند الگوی مناسبی برای سایر نقاط کشور باشد و همچنین در رونق بازار در شب نیز کمک بسزایی می کند.

وی در ادامه به شرایط سخت برای صنعت برق اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت کم آبی کشور شرایط سختی برای صنعت برق در انتظار است، زیرا 14 تا 15درصد ظرفیت نیروگاهی منصوبه کشور در بخش برقابی است و در حال حاضر با وضعیت خشکسالی متاسفانه تنها 5 درصد از این ظرفیت در این بخش تامین می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تامین برق 35 میلیون مشترک در سراسر کشور کار آسانی نیست که البته با زحمات کارکنان به بهترین نحو در حال انجام است.

به گفته وی مقایسه قیمت برق با دیگر کالاها ارزان تر بودن انرژی برق را نشان می دهد و این موضوع باعث شده دخل و خرج صنعت برق با هم همخوانی نداشته باشد.

خوش خلق ادامه داد: عملکرد شرکت توزیع نیروی برق در زمینه کاهش پیک خوب بوده است و انتظار می رود در یک ماه آینده نیز با توجه به تداوم گرما و امکان افزایش پیک این عملکرد به صورت مطلوب انجام شود.

وی به کاهش تلفات نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است با برنامه ریزی درست در زمینه اجرای میثاق نامه کاهش تلفات، به اهداف تعیین شده برسیم.

معاونت توانیر در مورد بخش GIS نیز گفت: باید همه برنامه های صنعت برق GIS مدار شود و از این رو باید در جهت توسعه GIS در شرکت های تابعه و وابسته برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

در ابتدای این جلسه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت برق استان بر لزوم توجه بیشتر به صنعت برق استان تأکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین