|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۵۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
خرازی با بیان اینکه ایران و کشورهای جهان قصد عادی سازی روابط با یکدیگر را دارند، افزود: در حال حاضر برخی دولتها از هم اکنون هیات های سیاسی و اقتصادی خود را آماده کرده اند تا پس از توافق، راهی ایران شوند و دولت فرانسه نیز در این مهم فعالیت بالای دارد.
سفیر اسبق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه نباید مسایل هسته ای را با موضوع های سیاسی و دسته بندی های جناحی مخلوط کرد، گفت: رسانه ها باید با قدرت در راستای منویات رهبری گام بردارند و از سیاست نظام در قبال عملکرد تیم هسته ای کشور دفاع کنند.

 محمدصادق خرازی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری درباره آخرین روزهای مذاکرات هسته ای افزود: مسایل سیاست خارجی ریشه در امنیت و هویت ملی ایران دارد و رهبر معظم انقلاب به خوبی خطوط قرمز فعالیت های هسته ای کشورمان را مشخص کردند.

وی ادامه داد: اگر طرف غربی خواسته هایی بیشتر از قوانین بین المللی و پروتکل الحاقی بخواهد، بداند که جمهوری اسلامی ترسی از کنار کشیدن از مذاکرات ندارد و با قدرت به مسیر فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه هیات مذاکره کننده ایران به دنبال حفظ اقتدار و منافع کشورمان است، افزود: همه کشورهای حاضر در مذاکرات بر این اراده هستند تا نتیجه نهایی از مذاکرات داشته باشند؛ ایران نیز بر این اساس به دنبال نتیجه گیری طبق اهداف تعیین شده است.

خزاری با یادآوری حضور تیمی از کارشناسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران گفت: ایران بارها تاکید داشته است که قصد شفاف سازی دارد اما با تغییر واژه ها تن به هرکاری نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ایران به خاطر سابقه نه چندان خوب آژانس، اعتمادی به آن ندارد، خاطرنشان کرد: کشورمان اجازه نخواهد داد قدرت های بزرگ از طریق آژانس و آن هم به بهانه شفاف سازی به ایران فشار وارد کرده و گزارش های نادرست و جانبدارانه داشته باشند؛ از این رو باید سازمان و دستگاه بی طرفی در این مساله نظارت داشته باشد.

خرازی با بیان اینکه ایران و کشورهای جهان قصد عادی سازی روابط با یکدیگر را دارند، افزود: در حال حاضر برخی دولتها از هم اکنون هیات های سیاسی و اقتصادی خود را آماده کرده اند تا پس از توافق، راهی ایران شوند و دولت فرانسه نیز در این مهم فعالیت بالای دارد.

این دیپلمات باسابقه گفت: طرفین مذاکرات به این توافق رسیده اند که در صورت توافق نهایی، همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در یک قطعنامه کلی لغو شود و پس از آن ایران نیز به تعهداتی که داده پایبند باشد.

خرازی با بیان اینکه برخی دولت های منطقه تمایلی به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارند، افزود: علاوه بر رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای منطقه و فرا منطقه با اعمال فشار و نفوذ به دنبال این هستند تا مذاکرات به نتیجه نرسد زیرا منافع خود را در منطقه و جهان بر این مبنا می دانند.

وی ادامه داد: تاریخ به آیندگان خواهد گفت که استقامت و پافشاری مقام معظم رهبری، دولت، مردم و تیم مذاکره کننده سبب شد تا دستاوردهای دانشمندان هسته ای کشورمان حفظ شود.

این دیپلمات باسابقه به جریان سازی رسانه ای غرب از مذاکرات و توافق نهایی اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه های خارجی با برنامه ریزی خاصی مذاکرات هسته ای را پوشش می دهند؛ آنها اگر توافقی حاصل شود آن را پیروزی برای خود قلمداد خواهند کرد و اگر مذاکرات به نتیجه نرسید ایران را مقصر اصلی جلوه می دهند؛ از این رو رسانه های داخلی باید در این زمان حساس نقش مدبرانه داشته باشند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین