|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مطالب منتشر شده در برخی سایت های خبری مبنی بر حمله سایبری به سایت این سازمان را تکذیب کرد.
از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، به تازگی در گزارشی در رسانه های اینترنتی مطالبی مبنی بر شناسایی یک بدافزار فرانسوی به نام دینو با هدف جاسوسی از سازمان های ایرانی منتشر شده و از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز به عنوان قربانی این بدافزار نام برده شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با تکذیب اخبار منتشر شده در این زمینه گفت: بدافزار دینو از 25 اسفندماه سال 1393 شناسایی شده و تا به حال هیچ موردی از وجود آن در شبکه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مشاهده نشده است.

دکتر غلامرضا محمدخانی افزود: اخبار منتشر شده در رسانه های داخلی بر مبنای گزارشی از شرکت کسپرسکای منتشر شده است و این شرکت نیز اطلاعات خود را از طریق نرم افزارهای آنتی ویروس خود در سراسر جهان گردآوری می کند.

وی احتمال داد که منشا نام سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در این گزارش ها (در صورت صحت خبر) مربوط به IP های ثبت شده در Ripe باشد که پیش از این با نام سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در اختیار سایر مراکز قرار گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین