|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
افزایش دما و استفاده از سیستم های سرمایشی نه تنها سبب تشدید مصرف آب و برق بلکه همین موضوع باعث بروز خاموشی های مقطعی در ساعات مختلف و در برخی از نقاط مختلف استان تهران شده است.
متاسفانه افزایش سه تا چهار درجه ای دما طی روزهای گذشته سبب شده تا مصرف برق تنها در تهران به مرز 4 هزار مگاوات برسد.

بنابر تماس های تعدادی از شهروندان طی روزهای گذشته برق مناطق زیادی از شهر تهران برای مدت یک تا 2 ساعت قطع می شود که بنابر اظهارات محمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، این خاموشی ها براثر قطعی کابلهای خطوط انتقال و از دست دادن توان شان در برابر اضافه بار است.

همچنین ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو هفته گذشته در جمع مدیران صنعت برق تاکید داشته که باید تلاش کنیم تا ضمن حفظ پایداری سامانه هایی که در حال تولید برق هستند، در حد توان ذخیره قابل اتکا را در شبکه های برق داشته باشیم و از آنجا که بیشترین امکان تناوب پیک برق در تیر و مرداد ماه است، صنعت برق کشور باید برای مدیریت پیک آماده باشد.

به نظر می رسد تصور برخی از شهروندان براین باشد که برق را می توان همانند آب ذخیره نمود ولی اینگونه نیست هرچند طی روزهای گذشته مصرف برق به اندازه ای رسیده که به ذخیره کردن هم نمی رسد.

از طرفی با گرم تر شدن دمای هوا، استان های ایلام، کرمان، بندرعباس و هرمزگان با مشکل جدی بحران آبی مواجه شده اند که به رغم تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان تنها راه عبور از این بحران رعایت الگوی مصرف خواهد بود.

روز گذشته هیات وزیران هشت هزار میلیارد ریال به منظور انجام عملیات اجرایی تامین آب اضطراری و ارتقای کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای کشور اختصاص داد.

اگرچه تغییر نگاه دولت در توجه به وضعیت آب قابل تحسین است ولی نباید فراموش کنیم که متاسفانه در کشور هر آنچه تولید افزایش می یابد مصرف نیز به تبع آن افزایش یافته است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که گرچه تولید و اجرای طرح های نیروگاهی و آب وفاضلاب برای تامین آب و برق مورد نیاز است ولی در صورتی که توجهی به نحوه مصرف و تغییری در الگوی مصرف صورت نگیرد مصداق ضرب المثل نوشداروی بعد از مرگ سهراب خواهد بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
سلام.نه تدبیری دیدیم ونه امیدی ودلیلش این است که اداره برق منطقه ازادی تهران ۵سال است برق ایثار گر اقای محمود سایش را قطع کرده اند ودلیلش این است که اقای سایش در این مدت مبارزه کرده بر علیه احدی از پرسنل رشوه خوار دوما شکایت شده بر علیه ان ماموران اداره که بدون حکم قضایی وارد منزل این ایثارگر شده اند اما متاسفانه نه برق تهران رسیدگی کرد ونه وزیر محترم تدبیر وامید واینجانب تقاضای خدمت به نامبرده را دارم وتاسف میخورم از مسولان برق تهران که تا کنون به مشکل ایشان که شهید زنده میباشند ویادگار جنگ حق علیه باطل میباشد پیگیری نکرده اند .چرا مسولان تدبیر وامید با مسولان متخلف برخورد نمیکند؟تشکر از سایت مربوطه.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین