|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عزم دولت برای حمایت از تولید را جدی دانست و گفت: این حمایت نه در حد شعار بلکه در عمل و در راستای رونق تولید و فضای کسب و کار انجام می شود.
محمد دره وزمی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف و صنعت و معدن در سنندج افزود: مصداق حمایت های عملی دولت از بخش تولید ایجاد چندین کارگروه است و این نشان می دهد حمایت ها از حد شعار خارج شده و عملیاتی شده است.

او به ایجاد کارگروه رفع موانع تولید و صیانت از واحدهای تولیدی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: تاکنونی جلساتی نیز برگزار شده و مشکل چندین واحد تولیدی در این جلسات بررسی و به منظور رفع مشکلات آنان تلاش شده است.

او بیکاری را یکی از مهمترین مشکلات کردستان دانست و اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان در راستای حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی و ایجاد واحدهای جدید به منظور ایجاد شغل است.

وی با بیان اینکه همدلی بین بخش خصوصی و دولتی در استان کردستان برقرار است افزود: همه باید با هم برای توسعه استان گام برداریم.

او با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به ایجاد توسعه در کردستان نیست تنها راه رونق تولید، رفع بیکاری و ایجاد توسعه در استان را حضور جدی بخش خصوصی دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در حد توان خود از فعالان این حوزه حمایت می کند.

او پیشنهاد داد برای رفع مشکلات استان کردستان باید مسایل استان را ملی و توجه مسوولان را به رفع این مشکلات معطوف کنیم.

او خواستار نقد سازنده فعالان حوزه اقتصادی استان شد و بیان کرد: از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کنیم و معتقدیم نقد، راه توسعه و پشرفت را هموار می سازد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین از معدن به عنوان ظرفیت بسیار خوبی در جهت توسعه استان نام برد و گفت: فضای بی اعتمادی نسبت به معدن و معدن کاران را در استان از بین بردیم و اکنون با شفاف سازی در این حوزه زمینه را برای فعالیت معدنی هموار کرده ایم.

دره وزمی از ایجاد زنجیره فولاد در کردستان با محوریت و حمایت سازمان ایمیدرو خبر داد و افزود: این زنجیره می تواند فرهنگ صنعتی و توسعه ای را با خود به استان بیاورد.

او با اعلام اینکه از خام فروشی در معادن استان جلوگیری می کنیم گفت: معادن را به شرط فرآوری واگذار می کنیم و از این طریق به دنبال ایجاد شغل های جدید هستیم.

او در ادامه سخنان خود آماری از حوزه صنعت و معدن نیز ارایه کرد و گفت: از هزار و هشت واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان 317 مورد آن تعطیل، 214 واحد نیمه فعال و مابقی فعال است.

به گفته وی از 350 واحد معدنی استان کردستان نیز 50 درصد آن غیرفعال و تعطیل و 50 درصد مابقی نیز فعال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین