|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی مهار تورم را یکی از اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید دانست.
حامد قادرمرزی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف و صنعت و معدن در سنندج با قدردانی از رئیس جمهوری برای انجام کارهای زیربنایی در کشور، افزود: جای خوشحالی دارد که دکتر روحانی در سخنرانی هایش با تشویق حضار احساساتی نمی شود و بر آرمان و راه خود استوار است.

او مشکلات تولید در کشور را ساختاری دانست و گفت: باید ساختار تولید را به گونه ای طراحی کنیم که یک رئیس جمهور نیز نتواند آن را تغییر دهد تا تولید رونق پیدا کند.

وی رونق تولید را در گرو همت ملی تمام مسوولان در کشور دانست و گفت: با سودهای کلان بانکی تولید رونق نمی گیرد.

او گفت: درصد سود تسهیلات بانکی در کشورهای پیشرفته دنیا سه تا پنج درصد است در حالی که این رقم در کشور ما 24 تا 28 درصد است و از این رو نباید انتظار رونق تولید را داشته باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده ای، نمایندگان مردم در مجلس را مقصر بسیاری از مشکلات می دانند گفت: در ساختار اداری کشور ما تنها نمایندگان نیستند و سایر بخش ها هم دخالت دارند و نماینده مسوول کار اجرایی در کشور نیست.

قادرمرزی از نبود نظارت در دولت های گذشته انتقاد کرد و افزود: بسیاری از افراد با رانت ، حمایت ها را به جای بخش تولید به بخش ساختمان سوق دادند و از این محل سودهای کلانی بدست آوردند و کسی هم آنها را مواخذه نکرد.

او بر تعامل و ارتباط بیشتر دو بخش صنعت و دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: به دلیل نبود این ارتباط اکنون برخی از دانش آموختگان دانشگاهی ما از سواد لازم برخوردار نیستند.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خواستار عمل به شعارها و برنامه ها از سوی مسوولان شد و ادامه داد: تولید با حرف و سخنرانی رونق نمی گیرد بلکه باید در عمل از این بخش حمایت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین