|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
دولت تدبیر و امید بازهم از سخنان رهبری برای خود شعار تبلیغاتی نساخت این رفتار متین دولت فضا را برای شلوغ کاری رسانه ای دلواپسان باز نگاهداشت که دولت اقتصاد مقاومتی را به فراموشی سپرده است و توجه به رشد درونزا بر باد رفته و تلاش برای حل برونزای مشکلات اقتصادی فاجعه ملی است و ...
دولت تدبیر و امید تفاوتی ماهوی با دو دولت عدالت و اصلاحات در حوزه عملکرد رسانه ای دارد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید این دولت نه مانند دولت اصلاحات از کثرت رسانه های همراه بهره می گیرد ونه مانند دولت معروف به عدالت با جنجال آفرینی رسانه ای و اظهارات تند و شوکه کننده خود را در صدر اخبار نگاه می دارد.

دولت تدبیر و امید ثابت کرده که اهل عمل است و پس از بدست آمدن نتیجه قضاوت را به عهده مردم می داند و واقف است که رسانه ها نیز هرگز چشم خود را به روی اقدامات بزرگ نمی بندند.

چندی است که دولت تدبیر و امید در راستای یکی از بزرگترین وعده هایی که به ملت ایران قبل از انتخابات داده بود، مسیره مذاکره را متحول کرد و با اخذ اجازه از رهبر انقلاب و گرفتن خطوط اصلی و مشخص نمودن خط قرمزها توسط ایشان کسی را به پای میز مذاکره کشاند که قبلا هم مذاکره کنندگان اروپایی از او دستور می گرفتند و به این ترتیب مذاکراتی که در قریب به هشت سال هیچ پیشرفتی نداشت در کمتر از دو سال به نقطه توافق نزدیک شد.

در این راستا جریان سیاسی مخالف که متشکل از طیف های خاصی من جمله خارج شدگان از قدرت طی دوسال اخیر است؛ تمام تلاش خود را برای فضاسازی منفی علیه جریان مذاکرات به کار برد و از انواع اتهامات مانند سازش، خیانت به خون شهدای هسته ای و حتی بهره برداری جناحی از مذاکرات ملی، علیه دولت تدبیر و امید استفاده کرد. البته این ترفندها هیچ کدام راه به جایی نبرد و فضای موجود در شبکه های اجتماعی و استقبال های پرشور مردمی از تیم مذاکره کننده پس از هربار بازگشت به ایران نشاندهنده بی اثر بودن این سیاه نمایی ها و تخریبهای رسانه ای علیه خدمتگذاران ملت بود.

از همین رو یاران دلواپس به دنبال دستمایه جدیدی گشته و از سکوت رسانه ای دولت در مورد خدمات اقتصادی در حال انجام در سراسر کشور بخصوص عسلویه که رهبری نیز آن را مصداق اقتصاد مقاومتی خواندند؛ به نفع خود بهره گرفته و فریاد وا اسلاما برآوردند که این دولت قصد دارد مشکلات اقتصادی را از طریق مذاکره و باج دادن به غرب حل کند نه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان اقتصادی داخلی!

چیزی که مورد تاکید مستقیم رهبر انقلاب بوده و هست والبته دولتمردان نیز در سکوت رسانه ای به جد به دنبال همین موضوع بوده و هستند و اگر چنین نبود آن سخنان از رهبر انقلاب در مورد تلاشهای صورت گرفته در عسلویه شنیده نمی شد.

به هر صورت این بهانه اخیر مستمسک مقاله ها و یادداشت ها و مصاحبه های مطبوعاتی فراوانی شد. حتی نشستهایی در عناوین مختلف برای بررسی فاجعه عدم توجه دولت به عوامل درونزای رشد اقتصادی برگزار شد!

دلواپسان به هر نحوی ابراز دلواپسی و القای نگرانی می کردند و دولتمردان در آرامش به اداره امور اقتصاد و ترمیم زیر ساختهای ویران شده اقتصادی کشور در دوران دولت همین دوستان دلواپس مشغول بودند. تا نرخ رشد اقتصادی منفی شده به اعتراف خود دولت یازدهم را بالاخره مثبت کرده و نرخ تورم 38 درصدی را به 16 درصد رساندند و حجم تنش های برهم زننده امنیت اقتصادی را به کمترین میزان ممکن کاهش دادند.

دولت تدبیر و امید بازهم از سخنان رهبری برای خود شعار تبلیغاتی نساخت این رفتار متین دولت فضا را برای شلوغ کاری رسانه ای دلواپسان باز نگاهداشت که دولت اقتصاد مقاومتی را به فراموشی سپرده است و توجه به رشد درونزا بر باد رفته و تلاش برای حل برونزای مشکلات اقتصادی فاجعه ملی است و ...

روز گذشته اما رییس جمهور دکتر حسن روحانی طی نامه ای به معاون اول خود بر ضرورت رونق بخشی به اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرده و آن را یک ضرورت ملی خواند.

در این نامه تاکید شده : رونق‌بخشی به اقتصاد و زمینه‌سازی برای دستیابی به رشد اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های سرزمینی و منابع انسانی کشور عزیزمان در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از ضرورت‌های اجتماعی – سیاسی است و باید در کانون برنامه‌ها و تلاش‌ها قرار گیرد.

دکتر روحانی از جهانگیری می خواهد که سیاستهای لازم و ضروری بر اساس ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب در سه حوزه نظام بانکی، بازار سرمایه و انضباط مالی دولت هرچه سریعتر تدوین و اجرایی گردد.

در چنین شرایطی باید گفت که دوستان دلواپس من بعد مستمسک خوبی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برای تخریب رسانه ای دولت در دست نخواهد داشت زیرا دولت علیرغم پرهیز از فضاسازی رسانه ای در عالی ترین سطح التزام و جدیت خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی را به صورت رسمی مورد تاکید قرار داده است.

شاید برای دوستان دلواپس مان بد نباشد که از این به بعد به دنبال بهانه ای جدید باشند و دلواپس مساله تازه تری بشوند!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین