|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
معاون استاندارالبرز و فرماندارویژه کرج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حمایتهای بی دریغی از تیم مذاکرات هسته ای دارند، گفت: این تیم با حمایت پشتوانه رهبری و مردم وارد مذاکره شده است.
محمد تقی ایرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده ، بر اساس منافع ملی و برای برون رفت از وضع موجود در آستانه تصمیمی سرنوشت ساز قرار گرفته است.
وی ادامه داد: شرایط پس از تحریم نیاز به مدیریت جدی تر از سوی دولت و ملت دارد و وظیفه ملی ما کار و تلاش مضاعف در قالب اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار کرج همچنین با اشاره به موفقیت های دولت در شرایط نامناسب اقتصادی کشور گفت: توفیقات دولت تدبیر و امید حتی در شرایط تحریم هم قابل تقدیر است به طوری که در همین شرایط تحریم، رشد منفی اقتصادی برای اولین بار به رشد 3 درصدی تبدیل شد و میزان وابستگی به بودجه نفت 23 درصد کاهش یافت.
ایرانی به عزم جدی دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد وافزود: دولت تدبیر و امید شرایط بعد از تحریم را با برنامه پنج ساله و سند چشم انداز 1404 تنظیم کرده و توان تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم از جمله رفع بیکاری و مهار تورم در اولویت دولت قرار دارد.
وی با اشاره به تاکید تیم مذاکره کننده هسته ای بر رعایت خطوط قرمز نظام که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، افزود: کشورهای غربی هنوز به فکر تحمیل نظرات خود به تیم مذاکره کننده بوده و فراموش کرده اند که بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند اگر همزمان با توافق، کلیه تحریم ها لغو نشود جمهوری اسلامی ایران مسیری راکه تاکنون پیموده با اهتمام بیشتری ادامه خواهد داد واین غرب است که بازنده این مذاکرات خواهد بود.
معاون استاندار البرز لغو تحریم ها را جبران اشتباهات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته و خاطرنشان ساخت: اگر زیاده خواهی های غرب که همواره مشکل اساسی جمهوری اسلامی ایران با1+5 بوده است مهار شود، آنگاه در وین ما به یک تصمیم حساس وتاریخی دست خواهیم یافت .
فرماندار کرج اضافه کرد: غرب باید بداند که تمام تعهدات ایران در قالب نظارت های آژانس بین المللی انرژی هسته ای و مطابق قوانین بین المللی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین