کد خبر: ۵۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
گئورگی کالامانوف' معاون وزیر صنعت و بازرگانی روسیه در دیدار با 'ولی اله افخمی راد' معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه همکاری های تجاری و تلاش های متقابل دو کشور در این زمینه شد.
به گزارش روز شنبه دفتر دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، در دیدار افخمی راد و کالامانوف، توسعه روابط بین دو کشور و پیگیری امضای اسناد همکاری ها در زمینه صنعت و تجارت، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

طرف های ایرانی و روس، در این دیدار بر ضرورت و اهمیت برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در ایران و روسیه به منظور تحرک بخشیدن به همکاری های بازرگانی تاکید کردند.

معاون وزیر صنعت و بازرگانی روسیه در ادامه دیدار با اشاره به روند رو به گسترش روابط بین دو کشور اظهار داشت: 'با توجه به شرایط موجود تحریم ها و بازار بزرگ روسیه، خواستار همکاری بیشتر طرف ایرانی در امر صادرات کالاهای خود به روسیه هستیم.'

افخمی راد نیز با اشاره به ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه با توجه به توانمندی های زیادی که در دو کشور وجود دارد، گفت: 'وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد حجم صادرات کالاهای جمهوری اسلامی ایران را به روسیه افزایش دهد و اگر موانعی در این مسیر باشد برطرف کند.'

موضوع تسهیل در صدور روادید و همکاری بانکی در امر تجارت بین دو کشور نیز مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

افخمی راد که از سه روز پیش در مسکو به سر می برد، پنجشنبه (پریروز) نیز با 'آندره اسلپنیف' وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا دیدار کرد و دو طرف در باره راه های توسعه و گسترش همکاری های تجاری ایران با این اتحادیه گفت و گو و مذاکره کردند.

در آن دیدار مقرر شد همکاری و تبادل اطلاعات بین کارشناسان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران از پاییز امسال آغاز شود.

دو طرف از توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا استقبال کردند.

اتحادیه اقتصادی اورآسیا از اول ژانویه 2015 (11 دی 1393) با عضویت روسیه، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان آغاز به کار کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ، در سفر خود در نشست تجار ایرانی مقیم روسیه نیز شرکت کرد و در این نشست راه های توسعه مناسبات تجاری ایران با فدراسیون روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این نشست جمعه (دیروز) با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و در محل سفارت کشورمان برگزار شد و در جریان آن بازرگانان ایرانی مشکلات خود را در فعالیت های تجاری در روسیه با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشتند.

افخمی در این نشست با اشاره به روند رو به توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه ایران و روسیه، برآمادگی سازمان متبوعش برای حل مشکلات و موانع تجاری تاکید کرد.

وی همچنین درمورد ضرورت افزایش صادرات به روسیه و راه اندازی منظم کشتیرانی از بنادر انزلی و امیرآباد به آستاراخان روسیه برای جابجایی بار تجار سخن گفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین