|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۵۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تیم مذاکره‌کننده مورد اعتماد مردم و رهبری بوده و در راستای دفاع از حقوق و خواسته برحق نظام و ملت بزرگ ایران تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: تیم مذاکره‎کننده فرزندان انقلاب، امین، شجاع و دارای غیرت دینی و مورد حمایت رهبری و ملت هستند.

وی با ابراز تاسف از برخی موضع‌گیری‌ها نسبت به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، ادامه داد: توهین و تضعیف تیم مذاکره‎کننده با ولایتمداری سازش ندارد و نباید به تیم مذاکره‌کننده توهین شود.

حجت‌الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه ما به دنیا نشان داده‎ایم که اهل منطق هستیم و مذاکرات هسته‌ای و تعامل سازنده ایران با جهان و آژانس گواه این امر است، افزود: رهبری برای چندمین بار به این موضوع اشاره کردند و همان‌گونه که ایشان فرمودند ایران به‌دنبال توافق خوب و حفظ مصالح و منافع ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت حفظ اتحاد و همبستگی تاکید کرد و گفت: تفرقه دام دشمن است که باید مراقب بود در آن گرفتار نشد.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه ما به‌دنبال توافق سازنده هستیم و در این مذاکرات منافع ملی را مد نظر داریم، افزود: به‌طور کلی تعریف ما از توافق‌نامه سازنده و خوب، توافق‌نامه‌ای است که در آن منافع خود را از دست ندهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز حساس نظامی خط قرمز نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام خاتمی افزود: دشمن به گوش باشد که رهبری و همچنین ملت ایران اجازه بازیچه قرار گرفتن اقتدار ملی و کشف اسرار نظامی را در هیچ زمان و به هیچ کسی نخواهد داد.

وی با اشاره به ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ به‌عنوان یکی از روزهای ننگین در پرونده ددمنشانه آمریکا، افزود: در چنین روزی آمریکایی که دم از حقوق بشر زده و با عربده‎کشی حقوق بشری گوش جهان را کر کرده است، مسافران ایرانی را هدف قرار داده و هواپیمایی ایرباس ایران را با ۲۹۸ مسافر به خاک و خون کشید.  

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به جنایت‎های مختلف آمریکا علیه نظام اسلامی، گفت: اجرای کودتای ۲۸ مرداد، تاسیس سازمان جهنمی ساواک و دفاع شاه از شکنجه‎های جوانان ایرانی در زندان‎های مخوف پهلوی نمونه‎ای از جنایت‎های آمریکاست.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه حمایت از گروه‎های معاند، طراحی نقشه تجزیه ایران، دستور توقیف همه دارایی‎های ایران، حمله نظامی به طبس و طراحی کودتای نوژه از دیگر جنایت‎های آمریکا علیه نظام اسلامی است، گفت: حمایت رژیم بعثی برای حمله به ایران، به‌کارگیری خط‌مشی نابودی نظام و حمایت از تجزیه‌طلبان در ایران از دیگر جنایت‎های آمریکا علیه کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه مجهز کردن رژیم بعث عراق به سلاح‎های شیمیایی و میکروبی، تشدید تحریم‎های اقتصادی علیه ایران، ممانعت از اجرای قرارداد احداث نیروگاه بوشهر توسط آلمان و مخالفت شدید با روسیه برای تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر از دیگر جنایت‎های آمریکایی است.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: طراحی برای فروپاشی ایران به سبک شوروی، تلاش برای دامن زدن به اختلافات بین قومیت‎ها در ایران و تلاش برای براندازی نظام اسلامی از دیگر جنایت‎های آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به ۱۴ تیرماه، تصریح کرد: ۱۴ سال است بحث هسته‎ای در ایران مطرح شده، در حالی که در سال ۵۹ همه دارایی‎های ایران در آمریکا بلوکه شد که ربطی به مسئله هسته‎ای ایران نداشت، بنابراین آمریکا با اصل اسلام مشکل دارد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به ۱۹ ماه رمضان روز ضربت خوردن حضرت علی (ع)، یادآور شد: ریشه این مسئله در کج‌فهمی از دین و عناد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین