|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۲۱ سنت کاهش داشت و به ۶۱ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید.
به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا نگرانی ها از فزونی عرضه را افزایش داده و پس از آنکه دولت چین تحقیقاتی را در مورد تقلب احتمالی در بازار بورس این کشور آغاز کرده است، قیمت نفت امروز کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به 56 دلار و 66 سنت رسید. این بدان معناست که قیمت نفت خام آمریکا از کانال 57 تا 62 دلاری که از اوایل ماه می تاکنون در آن قرار داشت، خارج شده است.

قیمت نفت برنت نیز 21 سنت کاهش داشت و به 61 دلار و 86 سنت رسید.

بانک ای ان زد روز جمعه در یادداشتی نوشت: «احساس منفی از افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا (12 مورد افزایش و رسیدن به 640 مورد) پس از کاهش 6 ماهه تعداد این سکوها ناشی شده است. تولید کنندگان نفت شیل قیمت سر به سر تولید نفت را از 35 دلار به بشکه ای 20 دلار رسانده اند.»

افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در حالی است که تولید نفت اوپک و روسیه نیز در نزدیکی ارقام بی سابقه قرار دارد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار تصمیم گرفته تا (در معاملات روز جمعه) بر اقتصاد و داستان قدیمی فزونی عرضه تمرکز کند.»

بارات افزود: «فصل سفرهای تابستانی (در آمریکا) خیلی قوی نبوده، تعداد سکوهای حفاری افزایش یافته، (و) تولید نفت شیل توازنی با تقاضای واقعی ندارد.»

«با توجه به سطح قیمت ها، نگرانی این است که تولید کنندگان تولید خود را متوقف نکرده باشند (و این بر فزونی عرضه می افزاید)».

بارات ادامه داد، بحران اقتصادی و بدهی یونان و نگرانی ها در مورد بازار کالاهای چین نیز بر حس سرمایه گذاران تاثیرگذار بوده است.

وی پیش بینی کرد که قیمت نفت در هفته آینده کاهش یابد و مجددا پایین ترین رقم های ماه آوریل را تجربه کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین