|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: تولید انواع خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۶.۲ درصد افزایش یافت.
ساسان قربانی با اشاره به برگزاری سی و یکمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضا انجام شد، مهمترین مسائل و موضوعات مطرح شده دراین جلسه را بیان کرد.

وی با اشاره به رشد ۱۶.۲ درصدی تولید انواع خودرو، افزود: این در حالی است که تاکنون ۸۶.۶ درصد از برنامه تحقق بخشیده و به دلیل عقب بودن خودروسازان از برنامه، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر همت هرچه بیشتر از سوی خودروساران برای  جبران این عقب ماندگی تاکید داشتند.

به گفته قربانی، مجموع تولید خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۶۲ هزار و ۱۶۱ دستگاه بوده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه به ارائه گزارش شرکت آزمون جاده‌ای از روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شد تا بهمن ماه سالجاری، فاز نخست پروژه به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهمیت وجود مراکز آزمون به منظور  ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی، یادآور شد: همکاری لازم و داشتن احساس مسئولیت از سوی همه خودرورسازان لازم و ضروری است و دراین بین باید از تمام توان برای رفع مشکلات استفاده کنیم.  

ساسان قربانی همچنین بهره مندی از مشاوران معتبر بین‌المللی را از دیگر توصیه های وزیر ذکر کرد و با اشاره به ارائه گزارش شرکت ایتراک در زمینه آزمایشگاه استاندارد ۵۵ گانه ایمنی خودرو، تصریح کرد: در این خصوص به سه بخش اصلی اشاره شد که اول آزمون‌هایی است که در حال حاضر در داخل کشور به طور کامل در حال اجرا هستند و  مقرر شد از این ظرفیت‌ تمامی شرکت‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: دوم آزمون‌های داخل کشور که نیاز به تکمیل تجهیزات دارند و سوم آزمون‌هایی که امکان انجام آنها در داخل کشور وجود نداشته و نیازمند به ایجاد ساختار مناسب هستند که از آن جمله می‌توان به تست تصادف (crash test) اشاره کرد.

قربانی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد شرکت ایتراک در دو مورد آخر برنامه اجرایی خود را ارائه کرده و از طرف بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی تسهیلات لازم در اختیار شرکت ایتراک قرار گیرد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو همچنین توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت را برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه‌ها ضمن رعایت استانداردهای بین‌المللی باید به اخلاق حرفه‌ای در تست‌ها و آزمون‌ها توجه داشته باشند و رازداری در زمینه اطلاعات فنی شرکت‌ها را رعایت کنند.

قربانی همچنین یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است برای رسیدن به رده های بالاتر در صنعت خودرو باید اصلاح و بهبود را در این صنعت شروع کنیم و همه خود را مسئول دانسته و از انتقادها برای توسعه و بهبود استفاده کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین