|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
شاخص کل بورس در شروع این هفته 45 واحد سقوط کرد و به رقم 64،812 واحد رسید.
شاخص کل بورس در شروع این هفته 45 واحد نزول کرد و به رقم 64،812 واحد رسید . شبندر با 52 واحد و شخارک با 23 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . در بازار فرابورس شاخص ایفکس نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و به رقم 735 واحد رسید . شتران بیشترین تاثیر منفی و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرا بورس گذاشتند.

بعلاو، در گروه پالایشی که در ابتدای ساعات بازار معاملات متعادلی داشتند در ساعات پایانی با صف فروش به کار خود پایان دادند. گروه خودرویی و قطعه ساز، نیز در پایان معاملات با فشار فروش همراه شد و اکثر نمادها  قرمز رنگ به کار خود خاتمه دادند. شرکت سازه پويش در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه مبلغ 2977 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی با کاهش همراه بوده است.همچنین سود عملیاتی نیز با کاهش مبلغ 34 میلیارد تومان گزارش شده است، اما در اوخر هفته تمامی نمادهای خودرویی از نیمه بازار به صف خرید رسیدند.

بر این اساس؛ در گروه بانکی شاهد معاملات مثبت در اکثر نمادها بودیم بانک صادرات درحالی که منفی معامله شد بیشترین حجم معامله را نیز در این گروه به همراه داشت که توانست 56 میلیون سهم معامله شود .  

همچنین در ساختمانی‌ها، ثتران درباره پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۴ بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه شفاف‌سازی کرد و از فروش خبر داد.

معاملات نمادهای گروه انبوه سازی نیز در اواخر هفته همگام با کل بازار به تشکیل صف خرید انجامید. وتوس تنها نماد منفی و صف فروش گروه بود. ثمسکن با معامله 149 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات گروه را داشت؛ از این حجم معامله دو معامله مربوط به معامله بلوکی 118 و 30 میلیونی بود.

می‌توان گفت: ثشرق پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/6/94 بر اساس عملکرد 6 ماهه را طبق سرمایه جدید اصلاح کرد؛ شرکت طی مجمع 8/4/94 سرمایه خود را از مبلغ 600.000 میلیون ریال به 900.000 میلیون ریال افزایش داد؛ بر همین اساس سود تحقق یافته 6 ماهه شرکت از مبلغ 274 ریال به 183 ریال کاهش یافت. همچنین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/94 نیز از 465 ریال به 310 ریال تغییر یافت.

این در حالی است که در گروه قندی نیز با اقبال مواجه بود و اکثر نمادهای گروه در محدوده‌های مثبت معامله شدند. قثابت و قشهد نمادهای صف خرید گروه بودند. در نماد قلرست و قمرو در این گروه، در خصوص اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 اطلاعیه‌ای را بر روی کدال منتشر کردند.

طبق این گزارش؛ قلرست با سرمایه 24 میلیارد ریالی سود هر سهم سال مالی 95 را 244 ریال اعلام کرد؛ همچنین این شرکت طی اطلاعیه ای که در 30 خرداد ماه سال جاری منتشر ساخت سود هر سهم سال مالی 94 را به 345 ریال تغییر داد. که از جمله خیرهای مهم گروه‌ها می‌باشند.

شایان ذکر است ؛در حالیکه‌ تا پایان مذاکرات مهلت زیادی باقی مانده، تحت تاثیر اخبار و شنیده‌های مثبت مذاکرات ، بازار در آخرین روزهای هفته روند مثبتی را پشت سر گذاشت و معاملات اکثر گروه‌ها به صف خرید رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین