|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را مانع توسعه پایدار بیان کرد و گفت: گلستان در حوزه قاچاق کالا و ارز جزء استانهای پاک کشور است.
علی اصغر طهماسبی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز دستور مقام معظم رهبری در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز (12تیرماه) برگزار شد، افزود: متأسفانه پدیده قاچاق سالهاست که به پاشنه آشیل دولتها تبدیل شده و از مصادیق بارز جرائم اقتصادی می باشد.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا به عنوان یکی از مصادیق بارز فساد اقتصادی باعث کاهش درآمدهای دولت و توقف چرخهای صنعت و اقتصاد کشور و در نتیجه عدم اشتغال جوانان خواهد شد، اظهارداشت: فساد مالی که بخشی از آن ناشی از قاچاق کالا و ارز می باشد، تاثیر منفی بر درآمدهای دولت دارد و راهبرد اساسی در این بخش کاهش فساد و حاکمیت قانون مبارزه با این پدیده در جامعه است.
به گفته وی این مسائل همچنین کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش کسری بودجه را به همراه دارد.
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه ما جزء استانهای درجه 3 در حوزه قاچاق کالا هستیم، گفت: گلستان مانند برخی دیگر از مرزی درگیر موضوع قاچاق کالا نیست و تعداد کم پرونده های ورودی به دستگاه قضا در این حوزه گواه این مدعا می باشد.
طهماسبی با تاکید بر اینکه خدمات دولتمردان توسعه محور و پایدار و در راستای رضایتمندی مردم باشد، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، مشتری مداری حرف اول را می زند و ما نیز باید به نقش نیروی انسانی به عنوان یک عامل اساسی توجه داشته باشیم.
وی همچنین گفت: در راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مجریان قانون توانمند بوده و فرآیند تولید داخلی با توجه به ظرفیت بالائی که در کشور وجود دارد به استانداردهای بین المللی برسد.
رییس کمیسیون هماهنگی و برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان افزود: اگر مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت نگیرد، تولید آسیب دیده و بر آمار بیکاران افزوده می شود.
به گفته طهماسبی قاچاق کالا و ارز بدون شک خشونت، فقر، عقب ماندگی در همه ابعاد جامعه، افزایش مخارج امنیتی و دفاعی را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای افزایش تولید داخلی استان، بسیج دستگاه های ذیربط برای مبارزه با قاچاق و رصد مدام این حوزه از جمله اقدامات در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان است.
طهماسبی همچنین مهمترین سیاست های راهبردی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را، سالم سازی و شفاف سازی گردش پول، بهبود فرایندهای گمرکی، ساماندهی و تسهیل فرایند حمل و نقل و ترانزیت، سازماندهی و کنترل مؤثر مرزها و مبادی رسمی، افزایش ریسک قاچاق کالا برای متخلفان، نقش آفرینی مؤثر نظام قضایی در پیشگیری، ساماندهی و مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی و صیانت همه جانبه از سرمایه انسانی ، عنوان کرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در ادامه، 180 هزار لیتر انواع سوخت، بیش از 32 هزار پاکت سیگار و محصولات دخانی، 457 قلم عتیقه و اشیاء قیمتی، 288 هزار عدد دارو، 227 رأس دام سبک و سنگین، بیش از 83 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از 83 هزار قوطی و شیشه مواد غذایی بسته بندی خارجی و مقادیری وسایل و تجهیزات گیرنده ماهواره، مشروبات الکلی، گوشی تلفن همراه و آثار سمعی و بصری غیراخلاقی را از جمله آمار کشفیات در بخش قاچاق کالا در سال 93 در استان گلستان بیان کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین