|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در شیوه های کشت و آبیاری محصولات کشاورزی تغییری ایجاد نکنیم، قطعا با مشکل کمبود و بحران آب مواجه می شویم.
محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از شیوه نوین کشت ذرت علوفه ای که در شهرستان پیشوا انجام شد اظهار داشت: در گذشته برای آبیاری محصولات کشاورزی از شیوه آبیاری غرق آبی استفاده می شد که برای کشت هر هکتار ذرت علوفه ای با این روش به بیش از 18 هزار متر مکعب آب نیاز بود.
وی افزود: با تغییر شیوه آبیاری از سنتی به مدرن و بارانی ، میزان مصرف آب در یک هکتار اراضی ذرت به حدود 9 هزارمتر مکعب و با استفاده از شیوه نواری یا تیپ به کمتر از 5 هزار مترمکعب کاهش خواهد یافت.
وی افزود: در روش های سنتی کشت و آبیاری ذرت ، میانگین تولید درهر هکتار بین 45 تا 50 تن بود اما با تغییر روش آبیاری میانگین برداشت به حدود 100 تن افزایش خواهد یافت ضمن این که کیفیت محصول در تأمین پروتئین و افزایش ارزش غذایی در این روش افزایش خواهد یافت.
حجتی با تأکید از حمایت دولت از بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت های اجرای شیوه های نوین آبیاری گفت: یقینا با حضور بخش خصوصی ، کشور از بحران کم آبی که موجب نگرانی شده رهایی خواهد یافت چرا که اگر شیوه های آبیاری و کشت محصولات زراعی تغییر نکند ما با بحران کم آبی و کاهش تولید کشاورزی مواجه خواهیم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین