|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
وزیر بهداشت گفت: زیرساختهای صادرات کشور بسیار ضعیف است که با بهبود رقابت بازار داخلی تقویت می شود.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید قطره اشک مصنوعی گفت: حدود دو سال پیش تصور بر این بود که تولیدات کشور ظرف شش ماه آینده متوقف شود اما امروز با افتتاح این دست خط تولید‌ها توانسته‌ایم ثابت کنیم که تحریم‌ها بر روحیه و تلاش صنعت‌گران ایرانی بی‌تاثیر است.

وی در ادامه ضمن اظهار امیدواری از صادرات دارو در آینده عنوان کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم تجهیزات پزشکی و دارویی ایران را به سایر کشورها صادر کنیم. درحال حاضر در حوزه صادرات کار بلد نیستیم چرا که زیرساختهای صادرات کشور بسیار ضعیف و محدود است.

هاشمی افزود: صادرات تجهیزات پزشکی ایران به برخی کشورهای دور مانند روسیه و آفریقای جنوبی نیازمند تلاش بیشتر برای بهبود صادرات است و باید برنامه‌ها در خصوص گسترش این موضوع بیشتر شود.

وی با اشاره به تلاش آقای ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: این افراد در تلاشند تا فرصت‌های تازه‌ای را برای تولید کنندگان کشور فراهم کنند.

وزیر بهداشت همچنین بیان کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت بیشتری برای صادرات محصولات ایرانی به سراسر دنیا ایجاد می‌شود البته در حال حاضر نیز فعالیت‌هایی را در سطح بین‌المللی آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با بهبود رقابت بازار داخلی ادامه پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین