|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۵۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت های مقام معظم رهبری مسئولان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه 1+5 در حال گفت و گوهای بسیار سرنوشت سازی هستند.
کاظم جلالی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز همو دیالیز جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود افزود: با توجه به حمایت مقام معظم رهبری تعابیر معظم له در مورد تیم مذاکره کننده ایرانی بسیار والا و با ارزش است.
نماینده مردم شهرستانهای میامی و شاهرود در قوه مقننه تاکید کرد: این نشانه عزم جدی ایران را می رساند که به دنبال لج بازی نیست و قادر به مقاومت و ایستادگی بر حقوق مسلم خود در فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود است.
جلالی یادآور شد: ایران با درایت مقام معظم رهبری، تلاش دولت تدبیر و امید و نیز عقلانیت تیم مذاکره کننده به دنبال حل و فصل مسائل هسته ای در چارچوب منافع ملی است.
این قانونگذار گفت: با توافق عادلانه حرکت های جدی دولت نیز برای رفع تحریم ها، کاهش میزان بیکاری، ایجاد اشتغال، بهبود، توسعه و رشد اقتصادی و ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم خواهد شد.
جلالی در ادامه یادآور شد: جمعیت هلال احمر نهاد بسیار مهمی است و مردم در شرایط حساس از خدمات آن در داخل و خارج کشور بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: این جمعیت در کمک رسانی به مردم یمن نهایت تلاش خود را به کار گرفت، تا محموله های دارویی، بهداشتی و غذایی را در اختیار مردم بی دفاع این کشور قرار دهد که با کار شکنی سعودی ها رو به رو شد.
جلالی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل دشمنی آل سعود با مردم یمن، خلبانان هواپیماهای متجاوز عربستان فرودگاه صنعا را بمباران کردند و مانع فرود هواپیمای حامل کمک های مردم ایران شدند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت یمن به حالت اضطرار رسیده است و مردم مظلوم و بی دفاع این کشور در بدترین شرایط قرار دارند و کشورهایی که قادر به کمک رسانی هستند از این کار طفره می روند.
نماینده مردم شاهرود و میامی خطاب به سید امیرمحسن ضیایی رییس کل جمعیت هلال ایران گفت: همشهری ها شما انتظار عنایت عدالت گونه به شاهرود دارند هر چند تمام کشور در حوزه مسوولیت شما قرار دارد.
وی به ظرفیت بالای مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان های شاهرود و میامی با حدود 300هزار نفر جمعیت در ارائه خدمات به 20 میلیون زائر در سال اشاره کرد و خواهان ایجاد پایگاه امداد هوایی در شرق استان سمنان شد.
هم اکنون یک پایگاه امداد هوایی در غرب استان سمنان مستقر است.
به گفته وی در حال حاضر برای ارائه خدمات ضروری به مردم یک فروند بالگرد از نیروی انتظامی اجاره شده و در منطقه مستقر است.
نیم قرن قبل فرد خیری به نام میرزا محمود رضویان بخشی از زمین خود را برای درمان به جمعیت هلال احمر صلح کرده بود.
مرکز دیالیز جمعیت هلال احمر شاهرود در زمینی به مساحت 448مترمربع در 4.5 طبقه با صرف 25میلیارد ریال اعتبار احداث شد و دارای 46واحد تجاری است.
این مرکز دارای 12تخت دیالیز است که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعالیت دارد.
در حال حاضر بخش همودیالیز بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) شاهرود وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این شهر در سه نوبت فعال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین