|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
فرماندار خمین گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به زندگی و معیشت مردم مناطق روستایی و محروم دارد.
سید مهدی ساداتی روز پنجشنبه در نشست بررسی و هماهنگی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی افزود: برای ترغیب مردم به زندگی در روستاها باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه مسوولان شهرستان باید اهتمام خاصی برای توسعه و آبادانی روستاها داشته باشند، افزود: بانکها ملزم به پرداخت تسهیلات برای مسکن روستایی هستند و هرگونه کم کاری و عدم همکاری با واجدان شرایط معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پذیرفتنی نیست.
وی افزود: بایستی نواقص و مشکلات پیش رو در پرداخت نشدن تسهیلات بانکی به متقاضیان بررسی و با ارائه راهکارهای مناسب هر چه سریعتر اقدامات لازم انجام شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: از آغاز اجرای طرح ساخت بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در هفت سال گذشته تا کنون ، تنها 28 درصد از واحدهای روستایی خمین مقاوم سازی و بهسازی شده است.
آرش طاق بستانی افزود: از 11هزار و 45 واحد مسکن شناسنامه دار روستایی در140 آبادی خمین تا کنون تنها سه هزار واحد در 54 روستای این شهرستان مقاوم سازی شده است.
وی گفت: بدلیل کمبود و محدودیت اعتبارات در پرداخت تسهیلات مسکن ،کندی در روند مقام سازی و بهسازی مسکن روستایی این شهرستان احساس می شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی دارای یکهزار و 63 روستا است که تاکنون 37 هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات به خانوارها، نوسازی شده اند.
وی در خصوص همکاری بنیاد مسکن استان با اداره بهزیستی برای ساخت مسکن معلولان گفت: در سطح استان مرکزی 300 واحد برای خانواده معلولان ساخته می شود که 38 واحد در خمین است
طاق بستانی اضافه کرد: برآورد هزینه ساخت هر واحد مسکن معلولان 330 میلیون ریال است که 150 میلیون ریال از محل تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بقیه بصورت بلاعوض به خانواده معلولان واجد شرایط پرداخت می شود.
رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین نیز گفت: سال گذشته مقاوم سازی 85 واحد مسکن سهمیه این شهرستان در حوزه مسکن روستایی بوده است که 51 متقاضی واجد شرایط به بانکهای عامل معرفی شده اند اما تنها 14 نفر توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.
محمدکاظم آب پیکر افزود: عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان موجب شده تا این شهرستان نتواند در راستای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی به اهداف مدنظر خود دست یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین