|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: هم اکنون صادرات دام زنده سبک و سنگین به خارج کشور برای همه دامداران آزاداست و نیاز به انجام امور اداری گسترده ندارد.
خلیل آقایی روز پنجشنبه در بازدید از واحدهای پرواربندی دام در حومه روستای زیارت شهر دشتستان استان بوشهر افزود: هم اکنون درکشور بیش از ظرفیت مراتع دام وجود دارد که صادرات دام زنده به دیگر کشورها علاوه بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال باعث حفظ بیشتر مراتع می شود.
وی یادآورشد: درسال گذشته برای آزاد کردن صادرات دام زنده به کشورهای دیگر ازجمله حوزه خلیج فارس رایزنی های خوبی صورت گرفت که براساس این تصمیم هم اکنون همه دامداران از طریق گمرکات با طی مراحل قانونی و نطارتی می توانند نسبت به صادرات دام زنده اقدام کنند.
وی ادامه داد: برای فعالیت بیشتر و تسهیل در امر صادرات دام زنده نیاز به همکاری بیشتر وزارتخانه های امورخارجه و صنعت و معدن و تجارت است.
آقایی اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های خوب در پرورش دام و نزدیکی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارای قابلیت اقتصادی موثر در صادرات دام زنده است.
وی یکی از ظرفیت های خوب درحوزه کشاورزی را تولید گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: درسال گذشته 14 هزار تن گوشت قرمز به خارج از کشور صادر و 65 هزار تن وارد کشور شد که عمده گوشت قرمز وارداتی برای مصارف صنعتی بکار می رود.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود که سهم شهرستان دشتستان چهار هزار تن است.
افشین قطبی افزود: شهرستان دشتستان دارای 750 هزار راس دام سبک و 26 هزار راس دام سنگین است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین