|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
رییس شورای سیاسی مسلمانان هند،ادامه حملات هواپیماهای عربستان سعودی به یمن را منجر به وقوع فاجعه انسانی دراین کشور دانست و خواستار برقراری فوری آتش بس و امداد رسانی به مردم این کشور شد.
تسلیم احمد رحمانی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری باید به وظیفه خود برای پایان دادن به درد و رنج مردم بی گناه یمن عمل کنند.
وی افزود: بر اثر بمباران های مداوم هواپیماهای سعودی علیه مردم بی گناه یمن بسیاری از مراکز درمانی ،بیمارستان ها،منازل یمن ویران شده و احتمال شیوع بیماری ها دراین کشور افزایش یافته است.
این تحلیل گر مسائل سیاسی از سازمان ملل خواست با محکوم کردن جنایات عربستان سعودی هرچه سریعتر زمینه برقراری آتش بس و ارسال کمک های فوری انساندوستانه با نظارت این سازمان را فراهم کند.
وی با اشاره به شکست عربستان سعودی در یمن تصریح کرد: این کشور بعد از دو ماه بمباران شدید یمن و کشتار صدها زن و کودک به هیچ یک از اهداف خود در یمن دست نیافته است.
رییس شورای سیاسی مسلمانان هند ادامه جنگ یمن را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و گفت: ویرانی و تخریب کشورهای اسلامی مهمترین هدف اسرائیل است.
وی مهمترین هدف حمله عربستان به یمن که با حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفت را کشاندن پای ایران به بحران یمن و به راه اندازی جنگ جدیدی درمنطقه دانست.
رحمانی گفت:درصورتی که ایران به طور مستقیم به بحران یمن وارد می شد امریکا و اسرائیل به هدف خود در ضربه زدن به ایران دست می یافتند.
وی درادامه با اشاره به جنگ نیابتی و حمایت عربستان و تعدادی از کشورهای عربی از تروریست ها در سوریه و عراق اظهار کرد این گونه اقدامات تفرقه انگیز و جنایتکارانه نتیجه ای برای این کشورها ندارد و تاریخ مصرف حکومت های خودکامه به پایان رسیده است .
رییس شورای سیاسی مسلمانان هند با بیان اینکه ادامه بحران یمن باعث سرایت ناامنی به کشورهای عربی و منطقه می شود تصریح کرد:ماجراجویی عربستان و تعدادی از کشورهای عربی دامن این کشورها را نیز خواهد گرفت .
وی با اشاره به سرنگونی دولت قانونی مصر از سوی نظامیان و حمایت آشکار امریکا ازاین اقدام غیر دموکراتیک افزود:این حوادث نشان می دهد که امریکا نه تنها از خواست مردم و دموکراسی حمایت نمی کند بلکه بیشتر طرفدار رژیم های دیکتاتور ومستبد منطقه است .
عربستان به همراه برخی همپیمانان عرب خود در منطقه و امریکا از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی ، خدماتی ، بیمارستان ها ، مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که دراثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین