|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱
اموال خارج از كشور بابك زنجاني كه گفته مي‌شود نزديك به هفت هزار ميليارد تومان است اما هنوز هم سرنوشت نامعلومي دارد.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در پاسخ به «اعتماد»: اموال خارج از كشور زنجاني هنوز شناسايي نشده‌اند.

 جمعي از نمايندگان مجلس مردادماه با بابك زنجاني در زندان ملاقات مي‌كنند؛ ملاقات با بابك زنجاني، همان كه تكليف پرونده‌اش بعد از ١٨ ماه بازداشت هنوز هم نامعلوم است. آخرين مناقصه و مزايده‌اي كه براي ٢٧ مورد از اموالش گذاشتند آنچنان دندانگير نبوده است و در نهايت حالا براي بدهي ٩هزار ميليارد توماني تنها هزار و چهارصد و پنجاه و دو ميليارد تومان عايد شده است. اموال خارج از كشور او نيز وضعيت نامعلومي دارند. اصلا معلوم نيست كجا هستند و بدون مديريت او چه سرنوشتي دارند؟ ملاقات‌كنندگان اين هفته بابك زنجاني جمعي از نمايندگان مجلس هستند. درخواست ديدارشان را چندي پيش براي قاضي‌القضات فرستادند و حالا با پاسخ مثبت او قرار است به ديدار مردي بروند كه پيش از بازداشتش ٧٠ شركت داشت و ١٧ هزار كارمند. شركت‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند و بازهم جواب يك چيز است: با اين همه فروش اموال بازهم فاصله تا بدهي بابك زنجاني به وزارت نفت بسيار است. كيفرخواست اما صادر شده است. بابك زنجاني در شرايطي منتظر اعلام زمان دادگاهش است كه ٤١ سالگي را هم پشت سر مي‌گذارد. بر اساس خبري كه ديروز اميرعباس سلطاني‌فر، نماينده پيگير پرونده بابك زنجاني داد قرار است بعد از تعطيلات مجلس به اوين بروند. عضو كميسيون انرژي مجلس گفت كه در اين ديدار چند سوال اساسي فني و نفتي را از بابك زنجاني مطرح خواهيم كرد. اميرعباس سلطاني‌فر، نماينده مردم بروجن و عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه طي هفته‌هاي آينده جمعي از نمايندگان مجلس با بابك زنجاني در زندان اوين ديدار و گفت‌وگو مي‌كنند. وي يادآور شد: پيش از اين عده‌اي شايعه كرده بودند كه بابك زنجاني در زندان نيست اما ما آن را تكذيب مي‌كنيم و او در زندان اوين است، بابك زنجاني قبلاً در كميسيون انرژي مجلس حضور يافته بود و مشروح صحبت‌هاي او به صورت ضبط شده در كميسيون وجود دارد. نماينده بروجن در مجلس در پايان گفت: تعدادي از اعضاي كميسيون انرژي در ديدار با بابك زنجاني حضور خواهند داشت البته هر كدام از نمايندگان مجلس كه تمايل داشته باشند مي‌توانند در اين ديدار حضور يابند.

اموال خارج از كشور هنوز شناسايي نشده‌اند

اموال خارج از كشور بابك زنجاني كه گفته مي‌شود نزديك به هفت هزار ميليارد تومان است اما هنوز هم سرنوشت نامعلومي دارد. عزت‌الله يوسفيان ملا، نماينده ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در اين مورد توضيحاتي مي‌دهد كه تقريبا شبيه به توضيحات همين دو سال اخير است.

او در همين مورد به «اعتماد» گفت: «هنوز اموال خارجي بابك زنجاني شناسايي نشده‌اند. البته مسير‌هايي كه وي در سال‌هاي اخير رفت و آمد مي‌كرده است يا در آن سرمايه‌گذاري داشته مشخص است اما هنوز مشخص نيست كه اموال بابك زنجاني در خارج از كشور هنوز به صورت كامل شناسايي نشده‌اند و بهتر است بگويم كه عزمي براي اين كار وجود نداشته است.» اين نماينده مجلس در ادامه در ارتباط با ديدار نمايندگان مجلس با بابك زنجاني در زندان اوين نيز يادآور شد: «ما مطمئن هستيم كه آقاي زنجاني در زندان است اما كميسيون اصل ٩٠ از آنجايي كه براي هر فسادي يك پرونده تشكيل مي‌دهد در مورد پرونده آقاي زنجاني هم پرونده‌اي تشكيل داده‌اند كه براي تكميل اطلاعات آن قرار است ديداري با آقاي زنجاني داشته باشند.» وي در ادامه تاكيد كرد: «به هر حال آنچه تحت عنوان ارز از كشور خارج شده و در كشورهاي ديگر است بايد به كشور بازگردد.»

وي در ادامه تصريح كرد: «شناسايي اموال آقاي زنجاني كار سختي نيست اما به نظر مي‌رسد كه عزم راسخي براي اين كار وجود ندارد.» يوسفيان ملا همچنين در ارتباط با آخرين بررسي‌هاي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز تصريح كرد: «پرونده آقاي زنجاني كاملا در اختيار قوه قضاييه است و ستاد مبازره با مفاسد اقتصادي تنها به عنوان يك پشتيبان عمل مي‌كند».

نتيجه ديدار نمايندگان چه مي‌شود؟

حالا بايد ديد در روزهايي كه بابك زنجاني انتظار برگزاري دادگاهش را مي‌كشد ديدار نمايندگان مجلس با وي چه سرنوشتي خواهد داشت؟ آيا بدهي ٩ هزار ميلياردي او به وزارت نفت تسويه مي‌شود يا آنكه روند فعلي در مورد وي ادامه پيدا مي‌كند؟ هر چه كه هست يك بدهكار حالا هجدهمين ماه بازداشتش را در شرايطي پشت سر مي‌گذراد كه شرايط آنچنان مشخصي در مورد آينده پرونده او پيش رو نيست. نمايندگان مجلس اما از همان ماه‌هاي ابتدايي سر زبان افتادن نام بابك زنجاني نامه نوشتند و به دنبال بازداشت او بودند. آنها حالا مي‌خواهند به ملاقات او بروند تا شايد كمي پرونده بابك زنجاني را از بن بست خارج كنند.

مبنع: اعتماد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین