|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
دست‌اندرکاران تهیه این گزاره برگ ملی هسته‌ای عنوان کردند که امروز در محوطه وزارت خارجه سه میلیون امضا در قالب سه هزار و 400قطعه طومار به نمایش گذاشته‌اند .
«گزاره برگ ملی هسته‌ای » که در راستای حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان امضا شده صبح امروز(چهارشنبه) در محوطه بیرونی وزارت خارجه به نمایش گذاشته شد و سپس تحویل نماینده ویژه قائم مقام وزیر خارجه گردید.

 در حاشیه این مراسم محسن کاظمی نماینده ویژه قائم مقام وزیر خارجه در جمع خبرنگاران با تشکر از مردم به خاطر حمایت‌هایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار کرد: امروز مردم یک سند ملی بزرگ را در وزارت خارجه رونمایی کردند و قطعا این سند حقیقی و بزرگ در وزارت خارجه حفظ و از آن حفاظت خواهد شد.

وی تصریح کرد : ما این سند را در نمایشگاه‌های مختلفی که در وزارت خارجه برگزار خواهد شد به عنوان واقعی‌ترین پشتیبانی از تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای به نمایش خواهیم گذاشت .

کاظمی در پاسخ به این سوال که رونمایی از این سند چه تاثیری بر حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواهد گذاشت با توجه به این که در حال حاضر آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در حال جریان است؟ گفت : همانطور که حمایت‌های ملت ایران از رزمندگان در طول دفاع مقدس بسیار موثر بود ، قطعا این حرکت نمادین که امروز صورت گرفته پشتوانه قوی برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواهد بود.

نماینده ویژه قائم مقام وزیر خارجه با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای فرزندان انقلاب هستند. وزارت خارجه نیز خط مقدم جمهوی اسلامی ایران است و قطعا این گونه حمایت‌ها بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این گزاره برگ ملی که روز گذشته، مراسم رونمایی از آن در میدان آزادی تهران با حضور جمعی از مردم ،مسئولان و رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، با حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید شده است که منافع و عزت کشور باید در توافق‌نامه هسته‌ای رعایت شود .

گزاره برگ ملی هسته‌ای دارای 6 اصل است که در این اصل‌ها تاکید شده است تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یک‌جا و هم‌زمان با امضای توافق‌نامه کاملا لغو و دستاوردهای هسته‌ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود. در بند 3 این گزاره برگ اعلام شده که هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرت‌های علمی و فنی کشور در امور هسته‌ای و هیچ محدودیتی برای داشمندان مربوطه، نباید وجود داشته باشد.

امضاکنندگان این گزاره برگ ملی تاکید کرده اند که نباید هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی پذیرفته شود و هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی کشور ، پذیرفته شدنی نیست. آنها همچنین درخواست کرده اند که توافق هسته‌ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ، ایران هم بتواند به شرایط قبل از توافق برگردد.

دست‌اندرکاران تهیه این گزاره برگ ملی هسته‌ای عنوان کردند که امروز در محوطه وزارت خارجه سه میلیون امضا در قالب سه هزار و 400قطعه طومار به نمایش گذاشته‌اند .

 این طومار که طول آن به کیلومترها می‌رسد به امضای خانواده شهدای هسته‌ای و بیش از 7هزار حقوق‌دان هم رسیده است.

در مراسم امروز نمایندگانی از اقوام مختلف ایران حضور داشتند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
2
کاغذ پاره!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین