|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حملات هوایی روز گذشته هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان به دفتر سازمان ملل متحد در یمن را محکوم کرد.
از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه ، مرضیه افخم با تأکید مجدد بر ضرورت توقف هرچه سریعتر حملات نظامی خارجی به یمن، اقدام روز گذشته هواپیماهای ائتلاف در هدف قرار دادن دفتر سازمان ملل در عدن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: حملات عربستان به تأسیسات زیربنایی و اهداف غیرنظامی و کشته و مجروح کردن غیرنظامیان، نقض فاحش و مستمر حقوق بشر است.

افخم خاطرنشان کرد:همچنانکه بر اساس قواعد و موازین بین المللی تأکید شده، کشورها باید شرایط فعالیت سازمان ها و نهادهای امدادرسان تابع سازمان ملل و نمایندگان آنان را برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده از جنگ فراهم کنند و شرایط عبور محموله های بشردوستانه را تسهیل نمایند.

افخم بار دیگر با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع انسانی در یمن، خواستار اهتمام جدی سازمان ملل و نماینده وی‍ژه دبیرکل به شرایط انسانی و ارسال کمک های انساندوستانه فوری به مردم یمن شد و از کشورهای موثر در بحران خواست تا تدابیر لازم را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش ایرنا عربستان سعودی به همراه تعدادی از کشورهای عربی سه ماه است که مردم بی دفاع یمن و زیر ساختهای این کشور را مورد حملات هوایی قرار داده است.

هر چند عربستان طی این مدت نتوانسته است به هیچ یک از اهداف تعریف شده خود دست یابد با این حال این کشور از ورود مواد دارویی و غذایی به یمن جلوگیری کرده و مردم یمن را در آستانه فاجعه قرار داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین