|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
بازرسان وزارت کشور در قالب هیاتی از دو طرح سالمسازی دریا در سواحل شهرهای آستارا و لوندویل در غرب استان گیلان بازدید کردند.
فرماندار بندر آستارا روز سه شنبه پیش از این بازدید در جمع بازرسان سواحل وزارت کشور گفت: طی دو سال گذشته هیچ گونه غرقی را در سواحل آستارا نداشتیم.

سیروس شفقی افزود: در حال حاضر دو طرح سالمسازی دریا در شهرستان آستارا فعال است که امید داریم سومین طرح را برای ایام پس از ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

وی با بیان اینکه در حاضر 77 ناجی غریق در مناطق خطر آفرین و 24 ناجی غریق متشکل از 12 مرد و 12بانو در دو طرح سالمسازی دریا مشغول خدمات رسانی به شهروندان و مسافران هستند، اضافه کرد: تعیین وظایف دستگاه ها از مهمترین اقداماتی است که باید با مشخص شدن اعتبارات به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به لزوم خرید تجهیزات برای ناجیان غریق ، بیان کرد: این تجهیزات باید قابل استفاده و بر اساس نیاز موجود خریداری شود.

فرماندار آستارا نبود جت اسکی و ست غواصی را عمده مشکل هیات نجات غریق شهرستان آستارا ذکر کرد و افزود: برای برقراری ارتباط با مرکز ستاد ساماندهی سواحل، استفاده از بی سیم اهمیت ویژه ای دارد که باید ترمیم سیستم بی سیم فرمانداری در اولویت قرار گیرد.

هیات بازرسی از سواحل وزارت کشور، پس از برگزاری این نشست از طرح های سالمسازی دریا در شهرهای آستارا و لوندویل بازدید کرده و اقدامات انجام شده در این طرح ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

شهرستان آستارا با 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی، در غرب استان گیلان واقع شده و دارای دو طرح سالمسازی لوندویل و نیز سفیر امید است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین