|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
پایگاه خبری 24 امارات روز سه شنبه، از پیشنهادهای جدید نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن برای حل سیاسی بحران این کشور خبر داد.
این پایگاه خبری به نقل از منابع سیاسی یمن افزود: اسماعیل ولد الشیخ پیشنهادهایی شامل چندین نقطه نظر به طرف های درگیر در یمن ارایه داده تا در نشست آینده بر سر آنها بحث و گفت وگو شود.

به گزارش پایگاه خبری 24 امارات، برقراری آتش بس همزمان با عقب نشینی نیروهای درگیر در شهرهای بزرگ و اصلی یمن از جمله عدن و فراهم سازی زمینه این عقب نشینی و استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در آنها را می توان از جمله این پیشنهادها برشمرد.

تعهد طرف های درگیر یمنی به فراهم نمودن زمینه ارسال کمک های انسانی، احترام به قوانین بین المللی انسانی در حمایت از شهروندان و نیز آزادی زندانیان سیاسی و تسلیم موسسات یا مناطقی که عقب نشینی از آنها صورت گرفته به دولت یمن از دیگر پیشنهادها است.

نماینده سازمان ملل همچنین بر لزوم ورود همه طرف های سیاسی درگیر در یمن برای حضور در نشست کامل حل بحران این کشور با نظارت سازمان ملل متحد تاکید کرده است.

نشست اخیر ژنو برای حل بحران یمن در رسیدن به یک آتش بس برای ارسال کمک های امدادی و انسانی به دلیل کارشکنی های آل سعود با هدف بازگرداندن اجباری و تحمیلی عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، به شکست انجامید.

رژیم آل سعود از ششم فروردین گذشته با همراهی کشورهای ائتلاف و آمریکا، تجاوز علیه مردم یمن را با هدف بازگردان منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری آغاز کرد، ولی پس از گذشت حدود چهار ماه، تاکنون به اهداف خود دست نیافته و جنبش مردمی انصارالله با در اختیار داشتن 80 درصد شهرهای یمن به خوبی امور این کشور را اداره می کند.

تجاوز به یمن، احزاب داخلی این کشور را بر محکوم کردن حملات آل سعود و جبهه گیری علیه آن متحد کرد و عملا گروه های داخلی را حول پرچم مقاومت مقابل تجاوز جمع کرده است.

منصور هادی نیز که از راه دور و در کشوری بیگانه به تشکیل حکومتی خیالی دست زده، همواره از جنایات آل سعود علیه مردمش حمایت کرده، به همین دلیل حتی اطرافیانش نیز از وی دور شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین