|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
پایگاه تحلیلی آمریکایی 'المانیتور' امروز (سه شنبه) نوشت: حضور علی اکبر صالحی و حسین فریدون به تسریع در رسیدن به راهکارهایی در موضوعات باقیمانده و حل نشده یا مبهم در مذاکرات وین کمک می کند.
لورا روزن خبرنگار حوزه سیاست خارجی المانیتور از وین افزود: یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت ما و ایرانی ها می دانیم لحظه بسیار مهمی در مذاکرات فرا رسیده است؛ یقینا رسیدن به توافق ممکن است و مسیری پیش روی خود می بینیم که می تواند رسیدن به توافق و تحقق مهم ترین مطالبات ما را ممکن سازد.
این مقام افزود: اما مسائل واقعی و دشواری هنوز باقی است که باید برای رسیدن به توافق جامع حل شود و همچنان نمی دانیم می توانیم این مسائل را حل کنیم یا خیر؟ اما امیدواریم .
المانیتور نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز به وین بازگشت، قرار است با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت وگو کند.
'دیپلمات ها می گویند امیدوارند حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران به تسریع در رسیدن به راهکارهایی در مورد بعضی موضوعات باقیمانده و حل نشده یا مبهم در چارچوب بیانیه لوزان کمک کند. '
المانتیور ادامه داد: اما مقامات (آمریکایی) اشاره کردند احتمالا آخرین موانع برای رسیدن به توافق تنها در مورد موضوعات فنی یا حتی مساله هسته ای به خودی خود نیست.
مقام آمریکایی افزود: این کار بسیار دشوار است و تصمیم گرفتن برای رسیدن به توافق جامع هسته ای تصمیم بسیار بزرگی است.
عدنان طباطبایی کارشناس مسائل ایران در برلین، می گوید: سیاستمداران ایرانی در روزهای اخیر بیشتر سرگرم تلاش برای منطبق کردن توافق هسته ای با هویت انقلابی ایران هستند. این توافق برای ایران معنایی بیشتر دارد و می تواند مسیر را برای فصل تازه ای در سیاست خارجی این کشور بگشاید.
به گزارش المانیتور، این کارشناس مسائل ایران ادامه داد: عده ای - از سیاستمداران ایرانی - می گویند ما کشوری انقلابی و مخالف امپریالیسم هستیم که نمی خواهیم تسلیم قدرت های بزرگ شویم و می گویند شش کشور قدرتمند جهان را واداشتیم حق غنی سازی ایران را بپذیرند و آنها را به پذیرش دستاوردهای خود وادار کردیم و در همان حال از اصول خود عقب ننشستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین