|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن گفت : اعتیاد مانند هیولایی در کمین افراد جامعه است و خانواده ها باید هوشیار باشند.
نیما نژاد مقدم روز سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار نسبت به کاهش سن مصرف مواد مخدر ، افزود : خانواده ها با تربیت اصولی خود و آگاهی داشتن نسبت به صفات شخصیتی فرزندانشان می توانند در پیشگیری از اعتیاد جوانان و اعضای خانواده نقش موثری داشته باشند.
وی توجه به عوامل زمینه ساز گرایش برخی جوانان به مصرف مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و گفت : نگرش مثبت نسبت به مواد مخدر، موقعیت های مخاطره آمیز ، میل به استقلال فردی، دوستان ناباب و بیکاری از جمله عواملی هستند که می توانند در گرایش جوانان به مواد مخدر تاثیر گذار باشد، بنابر این خانواده ها باید در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن با ابراز نگرانی از رشد مصرف سیگار و قلیان در میان زنان ، افزود : برخی قرص های لاغری نیز که بانوان استفاده می کنند حاوی مواد محرک بوده که اعتیاد آور است و نباید از آن استفاده شود.
وی عملکرد سال گذشته شبکه بهداشت و درمان تنکابن را در زمینه مبارزه با مواد مخدرتشریح کرد و اظهار داشت : در زمینه پیشگیری از اعتیاد هفت همایش با همکاری مدارس ، مراکز بهداشتی ، پایگاه های بسیج و خانه های بهداشت با محوریت فرزند پروری و مهارت های زندگی در سطح شهرستان برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن در عین حال گفت که هم اکنون 17 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان فعالیت می کنند که یک مرکز آن دولتی و بقیه زیر نظر بخش خصوصی اداره می شود.
مقدم افزود : در این مراکز یکهزار 50 متقاضی ترک اعتیاد وجود دارد که از این تعداد 850 نفر با شربت متادون و بقیه با سایر داروها تحت درمان قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین