|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هسا در روز یکشنبه 19 مرداد ماه سال گذشته در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که این حادثه منجر به کشته شدن 40 نفر از سرنشینان این هواپیما شد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بعد از گذشت نزدیک به یک سال از حادثه سقوط ایران 140، شرکت سازنده موتور این هواپیما هنوز به بعضی از سوالات پاسخ نداده است.

 علیرضا جهانگیریان با بیان این مطلب تصریح کرد: پس از سقوط هواپیما سوالات و مسائلی که در رابطه با علت اصلی از کار افتادن موتور و قطعات کنترلی موتور مطرح شد باعث رفت و آمد یک گروه از کارشناسان ایرانی به روسیه و گروهی از کارشناسان روسی به ایران شد که این مساله جواب بعضی از سوالات در این رابطه را نهایی کرد.

وی که با خش خبری سیما صحبت می‌کرد، ادامه داد: با وجود این هنوز ما سوالاتی در رابطه با علت اصلی از کار افتادن موتور این هواپیما به شرکت سازنده روسی این موتور ارائه کرده‌ایم که با وجود گذشت حدود یک سال از این حادثه هنوز به بعضی از سوالات ما پاسخ ندادند.

یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هسا در روز یکشنبه 19 مرداد ماه سال گذشته در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که این حادثه منجر به کشته شدن 40 نفر از سرنشینان این هواپیما شد.

با وجود اینکه در روزهای پس از این حادثه بسیاری از نهادهای ذیربط اعلام کردند گزارش مربوط به دلایل این سقوط در کوتاه‌ترین زمان ممکن نهایی شده و به اطلاع مردم می‌رسد اما در عمل هرگز گزارش نهایی در این رابطه اعلام نشد.

در این بین یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که پیش آمده بود بحث اصالت این هواپیما و اینکه هواپیمای سقوط کرده ایران 140 بوده یا آنتونوف 140 مطرح شد که هر چند در این رابطه تردیدهای مختلفی به وجود آمد اما سرانجام نام ایران 140 تایید شد.

در شرایطی که نزدیک به یک سال از این حادثه سقوط می‌گذرد حالا رییس سازمان هواپیمایی رسما تایید کرد موتور و قطعات کنترل‌کننده موتور این هواپیما ساخت کشور روسیه بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
بنظر نمیاد که کسی از ملّت

هیچوقت! منتظر نتیجه/گزارش بوده باشد...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین