|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۶
کد خبر: ۵۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
این تفاهمنامه رویکردی جامع و سیستماتیک به اقدامات پراکنده دارد و پیش‌قراولی برای یادآوری مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی گروه های مختلف پزشکی است.
 این تفاهمنامه رویکردی جامع و سیستماتیک به اقدامات پراکنده دارد و پیش قراولی برای یادآوری مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان نظام پزشکی با سازمان بهزیستی کشور  در راستای استفاده از خدمات جامعه پزشکی و اعضاء نظام پزشکی در امور خیریه و داوطلبانه است .

 این تفاهمنامه رویکردی جامع و سیستماتیک به اقدامات پراکنده دارد و پیش‌قراولی برای یادآوری  مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی گروه های مختلف پزشکی است.

دکتر علیرضا زالی رئیس نظام پزشکی کشور در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت:  امیدواریم جامعه پزشکی که متصف به انسان دوستی و ایثارگری هستند، در خدمت جامعه هدف بهزیستی باشند؛ چراکه اکنون جامعه پزشکی در منطقه مدیترانه پیش قراول است و این توفیق به ما دست داد تا در قالب یک تفاهمنامه مشترک در سفره انسان دوستانه بهزیستی مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی خود را انجام دهیم.

وی  به همکاری های مشترک مجموعه پزشکان در حوزه بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: در سال های گذشته اقدامات پراکنده و جزیره ای در همکاری مشترک با بهزیستی انجام دادیم که این تفاهمنامه با اعتباری پنج ساله رویکردی جامع و سیستماتیک در ارائه خدمات خیرخواهانه را به خود گرفته است.

انوشیروان محسنی بندپی  رئیس سازمان بهزیستی کشور  نیز در حاشیه انعقاد تفاهمنامه مشترک با سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اسلام دین برتر است خیرخواهی را جزء تکالیف انسانی برشمرد و گفت: آمار و ارقام نگران کننده ایران در حوزه آسیب های اجتماعی به سبب عدم استفاده از ظرفیت های موجود کشور است که این امر نیازمند مسئولیت پذیری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پوشش همگانی بیمه سلامت در سطح جامعه را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر رصد عمقی آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه مورد تاکید دولت تدبیر و امید بوده است و رویکرد بهزیستی برخورداری از ظرفیت های علمی و تخصصی است و حضور گروه های مردم نهاد فرصتی مغتنم برای خانواده بهزیستی تلقی می شود.

وی انعقاد تفاهمنامه مشترک بهزیستی با نظام پزشکی کشور را ارمغانی برای ارائه خدمات بهداشتی به جامعه هدف دانست و ادامه داد: در این راستا از ظرفیت 30 هزار نفری سازمان نظام روانشناسی برای کاهش آسیب‌ها بهره خواهیم برد و مشاوران و مددکاران مراکز فوریت های اجتماعی را از خدمات علمی آنها بهره مند خواهیم ساخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین