کد خبر: ۵۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
دبیر شورای راهبردی و سرپرست دفتر توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان گفت: همگانی کردن ورزش و کشاندن آن در بین خانواده ها با انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی از اولویت ها مهم دولت تدبیر و امید است .
رضا شجیع روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش در یزد افزود: دولت در برنامه ریزی های خود توجه خاص به ورزش همگانی دارد و برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نمی کند .
وی ادامه داد: دولت در کنار عنایت به ورزش قهرمانی به همگانی نمودن ورزش نیز عنایت ویژه ای دارد و معتقد است باید برای اجرایی شدن آن از مباحث فرهنگی و اطلاع رسانی بنحو شایسته بهره گرفت .
مشاور وزیر ورزش و جوانان در ادامه به اهمیت برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش با نگاه ملی و رویکرد استانی اشاره و خواستار همکاری و برنامه ریزی جدی آن شد .
شجیع گفت: این جشنواره با هدف جلب مشارکت بر توسعه ورزش و حمایت وزارت ورزش و جوانان و استانداری و مشارکت بخش خصوصی در زمستان امسال برگزار و تبلیغات و آثار برتر این جشنواره از شبکه تلویزیونی ورزش و رادیو ورزش پخش خواهد شد.
این مسوول به علت انتخاب نمودن سه دقیقه زمان برای فیلم های کوتاه جشنواره اشاره کرد و افزود: در هر سه دقیقه در جهان یک نفر بر اثر سکته مغزی فوت می کند و در هر سه دقیقه 1000 کیلوگرم چیپس و پفک مصرف می شود.
شجیع افزود: بنابراین سه دقیقه لازم است تا پزشکان بتوانند فردی را به زندگی دوباره بازگردانند و قلب وی را احیاء نمایند و لذا به این دلایل این عنوان برای جشنواره در نظر گرفته شده است.
در ادامه همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به ابعاد مختلف ورزش اشاره و گفت: لازم است که جنبه های مختلف ورزش را به جامعه نشان دهیم.
مجید جوادیان زاده افزود: بدون شک اگر ورزش در اجتماع همگانی شود با جامعه ای با نشاط همراه با سلامت فردی و اجتماعی همراه خواهیم بود.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برگزاری این جشنواره، می تواند در نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه بسیار موثر باشد و این رویداد برای اولین بار در کشور با محوریت استان یزد انجام خواهد شد.
مسعود شریعتی بر اهمیت این جشنواره تاکید و خواستار همکاری و تعامل دستگاه های مختلف و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه های گروهی در تحقق آن شد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین