کد خبر: ۵۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه با شوک آور و وحشتناک خواندن وقایع تروریستی اخیر گفت که اعضای گروه تروریستی داعش درصدد اجرای حملات وحشتناک تروریستی در خاک انگلیس هستند .
وی پس از برگزاری چهارمین نشست اضطراری کابینه انگلیس موسوم به 'کبری' از زمان وقوع حادثه تروریستی در تونس، در گفت وگویی خبری، افزود: داعش یک تهدید جدی علیه غرب به شمار می آید و اعضای آن در عراق و سوریه توطئه حملات وحشتناک تروریستی در خاک انگلیس را برنامه ریزی کرده اند .
کامرون شکست گروه تروریستی داعش را ممکن اما نیازمند زمان توصیف کرد و گفت: جنگ علیه این گروه یک 'مبارزه مربوط به نسل ما ' شمرده می شود.
نخست وزیر انگلیس در بخشی دیگر از سخنانش، گفت: واکنش به تهدیدات داعش باید در برگیرنده طیف وسیعی از پاسخ ها ازجمله ادامه حملات هوایی علیه آن باشد.
کامرون در پاسخ به این سووال آیا برای مبارزه با گروه داعش نیاز به اعزام نیروهای زمینی به منطقه هست یا نه،؟ گفت: راهبرد کنونی ما ایجاد و تقویت ارتش های محلی است. این بسیار راحت تر است که یک کشور را مورد هجوم قرار داد. این آسانتر و سریع تر صورت می گیرد اما دارای عواقبی است.
وی همچنین گفت قرار است یک هواپیمای نظامی انگلیس برای تخلیه انگلیسی های زخمی و کشته شده در جریان حادثه تروریستی تونس، به این کشور اعزام شود.
براساس گزارش منابع انگلیسی در جریان این حمله تروریستی بیش از 30 شهروند انگلیس کشته شده اند و این درحالی است که مقامات این کشور تاکنون مرگ 15 نفر را تایید کرده اند .
معاون وزیر خارجه انگلیس روز شنبه گذشته با تایید کشته شدن حداقل 15 انگلیسی درحادثه تروریستی تونس گفته بود که ممکن است شمار تلفات شهروندان این کشور، افزایش یابد.
در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود دستکم 38 نفر کشته و 36 مجروج برجای گذاشته است.
این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در هفتم جولای سال 2005 میلادی به شمار می آید.
دیوید کامرون همچنین در گفت وگو با روزنامه دیلی تلگراف که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن وعده شکست گروه داعش گفت که احتمال وقوع حمله تروریستی بعدی در اروپا کمتر از کشور تونس نیست و هیچ تضمینی در مورد امنیت در برابر عوامل تروریستی که به تنهایی عمل می کنند و به 'گرگ های تنها' معروف هستند، وجود ندارد.
وی تاکید دارد: ' باید بیش از پیش با تعصب و کوته فکری و با کسانی که دیدگاه های افراطی دارند و شرایط ترویج آنرا فراهم می سازند، مقابله و از تسامح خودداری کرد.'
کامرون اضافه کرد: 'بایستی نهادهایمان را با عملیاتی کردن ارزشهای مان تقویت کنیم، ارزش هایی مانند: دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق اقلیت ها و آزادی رسانه ها که تروریست ها به طور کلی از آن بیزار هستند.'
روزنامه تایمز روز دوشنبه با اشاره به احتمال افزایش تلفات گردشگران انگلیسی درحادثه تروریستی تونس به 30 نفر، نوشته بود پلیس ضد تروریسم انگلیس بدلیل ترس از حملات مشابه تروریستی در حال آماده باش بسر می برد.
این روزنامه عنوان کرد: قاچاق سلاح های خودکار به داخل انگلیس، خطر حملات افراط گرایان را همانند آنچه در تونس رخ داد، افزایش داده است.
تایمز اضافه کرد: نیروهای پلیس، سربازان و سرویس های اورژانس و نیز دستگاه های اطلاعاتی انگلیس این هفته قرار است به منظور کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات تروریستی همانند آنچه در تونس و فرانسه رخ داد، یک مانور مشترک برگزار کنند.
به نوشته این روزنامه، پلیس اسکاتلندیارد که مسوولیت مقابله با عملیات تروریستی در مراسم عمومی در لندن را برعهده دارد ، تدابیر شدیدی را با توجه به شروع مسابقات قهرمانی ویمبلدون از امروز( دوشنبه ) و نیز برگزاری مراسم یادبود قربانیان حمله بمبگذاری هفتم جولای سال 2005 میلادی لندن که منجر به کشته شدن 52 نفر شد، در هفته آینده، به عمل آورده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
امیدبخش حسین
|
United States
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
امید و زندگی در دولت محترم روحانی در ایران هم داعش خضور دارد ولی نه فزیکی بلکه عقیدتی وزیر کشور محترم جلو این دلواپسان را بگیرد چرا باید اجازه تجمع داشته باشند مگر ما بخواهیم بصورت قانونی از اقای روحانی تشکر کنیم اجازه داریم ولی اقلیت دلوپسان در هر کاری نظر میدهند ..به خدا قسم دیگر احمد به قدرت برنمگرده پس دلواپسان با لات بازی نمیتوانید ..دولت امید را با دولت دروغ عوض کنید اگر فتنه گری وجود داشته باشد بدون شک دلواپسان هستند .نه کسی دیگر ؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین