|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
مادر یاسر که روزگاری را به سختی مجبور به پرستاری از همسر جانبازش تا شهادت بود، خود نیز بیمار است ،دو بار سکته قلبی و یک عمل قلب باز داشته است و برای عمل دوم قلب خود همینطور نوبت دکتر را به تاخیر می اندازد و متاسفانه با شنیدن خبر حبس یاسر، بر شدت بیماریش روز به روز افزوده شده است.
دوستان یاسر دوماه پیش با ارسال نامه ای به شهید نیوز موضوع زندانی شدن یک فرزند شهید را مطرح کردند که به علت نداشتن توان مالی بابت پرداخت بدهی های خود 6 ماهی است که با شکایت مالباختگان در زندان اوین به سر می برد. ومی خواستند که این موضوع رسانه ای شود ولیکن با توجه به شرایط موجود ومطالبات خانواده یاسر از بنیاد شهید بابت بازنشستگی پدر جانباز خود که به درجه رفیع شهادت نایل شده بود تصمیم گرفتیم که موضوع را به دور از حاشیه های رسانه ای تا حصول نتیجه پیگیری نماییم.

ابتدا به معاونت حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید مراجعه کردیم و متوجه شدیم که در جریان امور قرار دارند ویک وکیل هم برای یاسر گرفته اند و با طلب کارهای او نیز چندین جلسه گذاشته و قرار بر این شده بود با پرداخت بخش هایی از مطالبات یاسر آزاد تا بتوانند نسبت به پرداخت مابقی بدهی خود در بیرون از زندان اقدام نماید.

سپس به معاونت تعاون وامور اجتماعی مراجعه کردیم و قرار شد با پیگیری های این مجموعه حق السهم یاسر ومادرش از بابت بازنشستگی خارج از نوبت پرداخت وحق خواهر یاسر به دلیل نرسیدن به سن قانونی در حساب جداگانه ای واریز شود. که مبلغ مذکور جوابگوی بخشی از مطالبات مردم بود.

مادر یاسر در تماس تلفنی با شهیدنیوز می گوید: پسرم یاسر به دلیل پرداخت بدهی مهریه به همسرش از محل قرض الحسنه از مردم و وام بانکی چندین ماه است که در زندان به سر می برد، پسرم متاسفانه در یک اقدام عجیب که ناشی از عدم اطلاع وی از موارد حقوقی بوده است از ترس آبروی خود وخانواده مجبور به پرداخت 400 میلیون تومان بابت مهریه نامزد خود می شود که این مبلغ را با قرض دستی و وام های متعدد بانکی تهیه کرده و بعد از اینکه نمی تواند آن را پرداخت کند، به زندان می افتد.

همسرش 400 سکه عندالمطالبه و 300 سکه را عندالاستطاعه گذاشتند و مهریه ایشان علیرغم همه مخالفت های من 700 سکه شد. یاسر که بعد از سال ها کار درشعب بانک به قسمت ضرب سکه و دلار بانک مرکزی رفت، بالاخره مقدمات کارش برای استخدام در آنجا فراهم شده بود که بلافاصله بعد ازعقد با درخواست سکه ها از جانب همسرش مواجه شد، از ترس اینکه مبادا استخداش دچار مشکل شود 400 میلیون پول قرض کرد و به عروسم داد و بعد هم از او جدا شد...

به یاسر گفتم چرا اینکار را کردی وگفت : از دوستان پدرم پرسیده ام وگفته اند که به ما سهمیه وارادت خودرو تعلق می گیرد وبا فروش این سهمیه بدهی ها را خواهم داد ولی بعد از ماه ها پیگیری فهمیدیم از سهمیه خودروی وارداتی خبری نیست وطلبکار ها یکی یکی آمدند ویاسر هرآنچه داشت پرداخت کرد وبرای مابقی طلب که از پس آن برنمی آمدبه زندان رفت.

گزارش خبرنگار شهید نیوز حاکیست ، مادر یاسر که چندی است با مشقت به دنبال امور تنها پسرش می باشد، در این بین رنج هایی کشیده و از مردم وطلب کاران پسرش سخنانی شنیده است که مطرح کردن آن دون شان انسانی است.

به عنوان نمونه ایشان که هشت ماه است منزل شخصیش به دلیل بدهی پسرش مصادره شده با یک دختر نوجوان که او هم دچار بیماری وافسردگی شده است ، اسباب واثاثیه خود را جمع کرده و در یک اتاقک زندگی میکند که با یک موکت پوشیده شده است و طلبکاران اقدام به فروش آن نیز کرده اند. کسانی که از 5 تا 40 میلیون تومان از وی طلبکارند به جان مادر و خواهر ایشان افتاده و موجبات آزارشان را فراهم آورده اند.بدهی های بانکی وی که به دلیل تاخیر پرداخت افزایش پیدا کرده نیز قلب مادر یاسر را می فشرد.
اما نکته درد آور اینجاست مادر یاسر که روزگاری را به سختی مجبور به پرستاری از همسر جانبازش تا شهادت بود، خود نیز بیمار است ،دو بار سکته قلبی و یک عمل قلب باز داشته است و برای عمل دوم قلب خود همینطور نوبت دکتر را به تاخیر می اندازد و متاسفانه با شنیدن خبر حبس یاسر، بر شدت بیماریش روز به روز افزوده شده است.

اگرچه مادر یاسر در این زمینه درخواستی نداشته اما شهیدنیوز از خیرین و فرزندان نیکوکار شهدا درخواست کمک و مساعدت دارد تا این فرزند شهید از گوشه زندان نجات یافته و در ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده اش باز گردد.
با توجه به اینکه کل مبلغ بدهی 80 میلیون تومان است، خیرین علاقمند می توانند ضمن ارسال شماره تلفن خود، ذیل همین خبر آمادگی خود را برای کمک نقدی به آزادسازی این فرزند شهید اعلام دارند. برای تماس با شهیدنیوز می توانید با تلفن 09122094284 ارتباط بگیرید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین