|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت که دولت برای پیشگیری، مقابله و مهار آتش سوزی در جنگل های کشور عزم جدی دارد.
بهزاد انگورج روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دولت به تازگی حدود 180 دستگاه خودروی اطفای حریق برای صیانت و پیشگیری از آتش سوزی از رویشگاه های خزری و زاگرس در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار داده است.

وی، اظهار داشت: سهم استان های شمالی برای بهره مندی از این ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی بسیار قابل توجه بوده که به زودی در اختیار این معاونت قرار خواهد گرفت.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به نشست هفته جاری تحت عنوان بررسی وضعیت آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری دراین سازمان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نشست علاوه بر بررسی آسیب شناسی عوامل تهدید کننده جنگل ها از جمله آتش سوزی تصمیم های خوبی نیز در این حوزه اتخاذ شد.

انگورج، افزود: در این نشست معاون اول رییس جمهوری از اعتبارات خیلی خوب دولت با هدف صیانت از جنگل های در کشور خبر داد و اعلام کرد که به زودی این مصوبه ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

وی، اظهارداشت: با تخصیص اعتبارات لازم سعی می شود در شش نقطه از مناطق مختلف کشور که برخوردار از رویشگاه های خزری و زاگرسی هستند سایت پروازی بالگرد برای فراز و فرود، جهت مهار آتش تعبیه شود.

وی در ادامه با اشاره به گرمای بی سابقه و بروز حوادث غیرمترقبه نظیر آتش سوزی در جنگل ها از گردشگران و مسافرانی که قصد گذراندن اوقاتی از شبانه روزی را در این عرصه دارند خواست تا نکات ایمنی را با هدف پیشگیری از آتش سوزی رعایت کنند.

جنگل های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان تا گلی داغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین