|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
نایب قهرمان آسیا در مورد این که به دلیل مسائل مالی دوچرخه‌سواری را کنار می‌گذارد، گفت: خیر. بحث مسائل مالی نیست، با کار در بازار شرایط مالی‌ام خوب است. به نظرم اگر ما باشیم جوان‌ها کمتر تجربه کسب می‌کنند.
نایب قهرمان دوچرخه‌سواری آسیا می‌گوید تصمیم دارد دوچرخه‌سواری را کنار بگذارد و فکر می‌کند اگر جای دیگر وقت بگذارد بهتر است.

حسنعلی ورپشتی  درباره جدا شدن از ورزش قهرمانی، بیا‌ن‌ کرد: مشغول کار در بازار هستم. بنا‌بر‌این وقت زیادی برای تمرین ندارم. وضعیت باشگاه‌ها نیز مطلوب نیست بنا‌بر‌این ترجیح دادم مدتی دور باشم. بالاخره ما نیز کم کم ورزش را کنار بگذاریم بهتر است، زیرا وقتی باشگاه خوب برای رکاب زدن نباشد و از نظر مالی نیز تامین نشوم لزومی ندارد وقت بگذارم. بنا‌بر‌این دارم با دوچرخه‌سواری خداحافظی می‌کنم.

ورپشتی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون از خداحافظی او اطلاعی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: فدراسیون بعد از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی فکر کرد همیشه شرایط همین طور است. حتی گفتند می‌خواهند جوانگرایی کنند در حالی که نفرات 40 ساله برایشان مدال آوردند و چون ما یک سال چهارم شدیم تصمیم به جوانگرایی گرفتند. من هم برای چه وقت بگذارم، زیرا اگر مدال بگیرم کار فدراسیون بوده و اگر بازنده شویم مقصر خودمان است. از طرفی مدال‌هایی که باید می‌گرفتم را کسب کردم و با توجه به شرایط بدنی‌ام فکر نمی‌کنم دیگر بتوانم بهتر از این در سرعت مدال بگیرم. الان نیز بهتر است راه را برای جوان‌ها باز کنیم تا تجربه‌شان بیشتر شود.

وی درباره بازگشت مجدد به ورزش قهرمانی بیا‌ن‌ کرد: مگر این که اتفاق خاصی پیش آید در غیر این صوت اگر شرایط به همین منوال پیش برود مشتاق نیستم در مسابقات شرکت کنم. آخرین رقابتی که شرکت کردم در لیگ برتر با تیم شهرداری تهران بود که به درخواست فرزین عرب و محمود پراش رکاب زدم و نتیجه‌ام خوب شد، اما با توجه به سن و سالی که دارم این که بخواهم بیهوده وقت بگذارم فکر نکنم درست باشد و اگر جای دیگر وقت بگذارم بهتر است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: البته از این که در ورزش بودم پشیمان نیستم و تا جایی که می‌توانستم فعالیت کردم و در آسیا نیز مدال آور بودم. اگر هم بخواهم برگردم مسابقه‌ای نیست که در آن شرکت کنم و برای چه تمرین داشته‌ باشم، وزارت هم پولی به فدراسیون نمی‌دهد. در قهرمانی آسیا هم اگر مدال بگیرم 8 تا 10 سکه و مبلغ ناچیزی می‌دهند. اگر باشگاه خوب وجود داشت شرایط فرق می‌کرد، اما اکنون با کار در بازار سودی که به دست می آورم قابل قیاس با دوچرخه‌سواری نیست.

نایب قهرمان آسیا در مورد این که به دلیل مسائل مالی دوچرخه‌سواری را کنار می‌گذارد، گفت: خیر. بحث مسائل مالی نیست، با کار در بازار شرایط مالی‌ام خوب است. به نظرم اگر ما باشیم جوان‌ها کمتر تجربه کسب می‌کنند. الان نیز فدراسیون صلاحدیده جوانگرایی کند که البته خدا کند جوان‌های کم سن و سال را بیاورد نه این که از نفرات 27 – 28 ساله که دو ، سه سال بیشتر فرصت ندارند استفاده کند. اگر مدال بگیرند ما هم جزو خانواده‌ دوچرخه‌سواری هستیم و خوشحال می‌شویم.

ورپشتی در پاسخ به این پرسش که مشکلاتی که با فدراسیون داشت چقدر در خداحافظی‌اش تاثیر گذار بود؟ تصریح کرد: محمود پراش را محروم کردند به این دلیل که از مسابقه کناره‌گیری کرد. بقیه این کار را می‌کنند مشکلی نیست، در کمیته‌ انضباطی نیز خودشان حکم دادند، بریدند و دوختند. به نظرم کارشان قشنگ نبود. ان‌شا‌ء‌الله برای ورزشکاران دیگر و جوان‌هایی که می‌آیند شرایط بهتر شود. همچنین فدراسیون در باد مدال طلای بازی نخوابد و برای سال‌های بعد کار انجام دهد.

وی افزود: این که فدراسیون بخواهد نفراتی مثل احمدی، پاول بوران یا ابوحیدری را مقصر نشان دهد، درست نیست و این راه اشتباه است، من با این کارهای فدراسیون موافق نیستم و شاید دلیل کنار رفتنم نیز همین باشد. همچنین در اردوها حق و حقوقی پرداخت نمی‌کنند، در کمیته‌ انضباطی نیز قانون‌هایی از خودشان می‌گذارند و یک میلیون، دو میلیون جریمه می‌کنند بنا‌بر‌این اگر پا بزنم تفریحی است، در غیر این صورت علاقمند نیستم برای ورزش قهرمانی وقت بگذارم.

ورپشتی در مورد کسب سهمیه المپیک در بخش سرعت نیز گفت: فدراسیون دانشور را به یکی، دو مسابقه فرستاد که نتیجه‌اش خوب بود اما زمانی که یک رقابت دیگر را خراب کرد، کاری که با ما کردند را برای او هم انجام دادند. کافی است دانشور یا هر رکابزن دیگری بد پا بزند آنوقت فدراسیون او را زیر سوال می‌برد. در مورد کسب سهمیه المپیک نیز اگر یک مسابقه بفرستد یکی دیگر را اعزام نکند، بعید می دانم سهمیه المپیک را به دست آوریم مگر این که مربی خوب خارجی بیاورند و رکابزنان را به تمام مسابقات اعزام کنند.

** افتخارات ورپشتی:

* نقره اسپرینت در قهرمانی آسیا 2013

* برنز تیم اسپرینت در باز‌ی‌های آ‌سیا‌ 2010

* برنز تیم اسپرینت در قهرمانی آسیا 2010

* نقره تیم اسپرینت در قهرمانی آ‌سیا‌ 2009

* برنز تیم اسپرینت در قهرمانی آ‌سیا‌ 2007



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین