|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
مطلب کذب خبرگزاری مهر در روز 14 دی 93 منتشر شد. علی عسگری 8 ماه قبل از آن یعنی از 14 اردیبهشت 93 مدیرمسئول مهر شده بود. با این حال هیات منصفه اعلام کرد که و در زمان انتشار خبر، مدیرمسئول نبوده است! همچنین معلوم نیست چرا عسگری این ادعای عجیب را در مرحله بازپرسی اعلام نکرده بود!
پرونده شکایت رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور از خبرگزاری مهر با یک دلیل عجیب موقتا معلق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، هیات منصفه، با استناد به اینکه علی عسگری در زمان وقوع جرم مدیرمسئول خبرگزاری نبوده است، تا معرفی مدیر مسئول خبرگزاری در زمان وقوع جرم ، شکایت را بلاتکلیف نگه داشت در حالی که این موضوع صحت ندارد.

علی اکبر کساییان، دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در این خصوص گفت: پرونده خبرگزاری مهر به مدیرمسئولی علی عسگری مطرح بود که هیئت منصفه به علت آنکه وی در زمان وقوع جرم مدیرمسئول خبرگزاری نبوده است وی را مجرم ندانست و مقرر شد در آینده مدیرمسئول وقت به دادگاه فراخوانده شود.

این در حالی است که موضوع شکایت طاهره قیومی از خبرگزاری مهر انتشار مطلب کذبی با عنوان " همه پسرعمه های روحانی در دولت" بود که در چهاردهم دی ماه 93، یعنی زمانی که 8 ماه از مدیرمسئولی علی عسگری در این خبرگزاری می گذشت، منتشر شده است.

در مطلب مذکور این ادعای کذب مطرح شده بود که "قیومی مسئول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است که حسن روحانی دایی مادرش می شود". خبر مذکور با کد 2455521 در این خبرگزاری منتشر شده بود که پس از شکایت قیومی، در اقدامی غیر حرفه ای و عجولانه از خروجی آن حذف شد.



مطلبی که از خروجی خبرگزاری حذف شد

علی عسگری از روز 14 اردیبهشت 93 مدیرمسئول خبرگزاری مهر شده است.


تاریخ انتصاب عسگری به مدیرعاملی خبرگزاری مهر

جالب اینجاست که مطلب مذکور به استناد سخنان دکتر روحانی در همان روز یعنی چهاردهم دی ماه 93 که گفته بود "همه مردم باید از آمار، ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند؛ در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم" منتشر شده بود که این موضوع قابل کتمان نیست.

با این وجود معلوم نیست هیات منصفه مطبوعات با کدام استناد این مسئله ساده – یعنی تاریخ انتشار یک مطلب- را وارونه جلوه داده و مدیرمسئول مهر را تبرئه کرده است.

همچنین مشخص نیست اگر ادعای مدیرمسئول مهر، آن است که انتشار خبر مذکور در زمان مدیرعاملی او نبوده، چرا در همان مرحله بازپرسی این موضوع را اعلام و تلکیف پرونده را مشخص نکرده است و منتظر تشکیل دادگاه و اعلام آن به اعضای هیات منصفه مانده است؟!

حال باید منتظر ماند و دید دادگاه قرار است کدام مدیرمسئول سابق را به جای علی عسگری احضار کند!

گفتنی است علی عسگری مدیرمسئول مهر در روز 31 شهریور 93 نیز در یکی از پرونده های شکایت خود به همین دلیل یعنی اعلام این موضوع که او "در زمان وقوع جرم مسئول خبرگزاری مهر نبوده است" تبرئه شده بود!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
4
واقعیّت قابلِ قُلب نیست.

!Murder will out

[طبعاً، درصورتِ تدلیس و/یا جعلِ سند،

"جُرم" هم مضاعف خواهد شد].
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین