|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
مجتبی راعی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: نگارش فیلمنامه «پول کثیف» تمام شده است و برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام کرده‌ام. دوست دارم این فیلم را امسال بسازم.
مجتبی راعی فیلم‌نامه‎ای با عنوان «طاووس مست» نوشته است. سال گذشته صحبت‎هایی برای تولیدمشترک این فیلم با کشور ترکیه انجام شد. راعی در این باره می‌گوید: تولید فیلم «طاووس مست» منتفی نیست. من همچنان امیدوارم که این فیلم را بسازم ولی عزم جدی برای ساخت آن وجود ندارد.

راعی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری‌اش به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: نگارش فیلمنامه «پول کثیف» تمام شده است و برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام کردم.

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه «پول کثیف» در حوزه سینمای اجتماعی قرار می‌گیرد گفت: دوست دارم که فیلم جدیدم را امسال بسازم.

فیلم سینمایی «ترنج» آخرین ساخته سینمایی مجتبی راعی، آذرماه دو سال پیش در سینماهای کشور اکران شد. فیلم «ترنج» را سومین قسمت از سه گانه‌ی «تولد یک پروانه» و «سفر به هیدالو»  می‌دانند. اثر تحسین شده «تولد یک پروانه» اگرچه در زمان اکران فروش خوبی نداشت ولی بارها از رسانه ملی بازپخش شده است. «ترنج» هم از آن دست فیلم‌هایی نبود که با فروش زیادی همراه باشد. راعی زمان اکران این فیلم در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فروش پایین «ترنج» و کمی مخاطب باعث نشده است که مسیر فیلمسازیش تغییر کند؟ اینگونه پاسخ داد: نه؛ من کمی مخاطب این گونه فیلم‌ها را قبول ندارم. برای اینکه شما اگر تعداد بارهایی که «تولد یک پروانه» پخش شده است و در هر بار هم از آن استقبال شده است را حساب کنید و برای هر بار پخش آن مبلغی را در نظر بگیرید چند برابر هزینه ای است که برای ساخت فیلم «تولد یک پروانه» خرج شد. فیلم «ترنج» یا «تولد یک پروانه» فیلم‌هایی نیستند که به صورت انفجاری فروش کنند. در سینما فیلم‌هایی هستند که  موضوع عوامانه دارند و با جذب ستاره ها، از همان اول فروش خود را تضمین می‌کنند.

گویا سینمای ایران در دوسالی که گذشت بر خلاف شعارهایی که می‌دهد، جایی برای تولیداتی چون «ترنج»، «طاووس مست» و امثالهم ندارد. برخی از منتقدان این روزهای سینمای ایران می‌گویند که تولیدات سینمایی روند باری به هرجهتی را در پیش گرفته‌اند و عده ای دیگر می‌گویند که سینما این روزها به دو بخش سینمای عامه پسند با ستاره های تلویزیونی و سینمای گروه هنر و تجربه ای تقسیم شده است، فیلم‌ها یا شبیه «گینس» و «نهنگ عنبر» هستند یا شبیه «مردی که اسب شد».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین