|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام اطمینان رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، نقطه قوت مذاکره کنندگان برای ادامه مسیر در راستای دست یابی به توافق خوب بر اساس مطالبات مردمی است.
مهدی دواتگری روز یکشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان ارشد نظام، خواسته و حقوق قانونی ملت ایران در مذاکرات هسته ای است، افزود: رهبری با اعلام اطمینان از تیم مذاکره کننده، حجت را بر همگان تمام کرد تا حمایت از آنان برای رسیدن به توافق خوب ادامه یابد.

وی اظهار کرد: وجه بارز صحبت های رهبر معظم انقلاب، ایجاد آرامش در جامعه درباره برداشت های مختلف از روند مذاکرات بود، زیرا که بحث هسته ای به مساله ای مناقشه انگیز بین جریانات سیاسی کشور تبدیل شده بود و این جریانات، مذاکرات را به صورت صفر و 100 یا سیاه و سفید می دیدند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موفقیت در مذاکرات هسته ای هم اکنون به بیشترین وحدت ملی نیازمند است و رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال با تعیین شعار 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی'، بدنبال اجماع و وحدت همه گروه ها درباره مسائل اصلی کشور بودند تا فضای مثبتی برای مذاکره کنندگان ایجاد شود.

دواتگری، با بیان اینکه معظم له در این دیدار، خطوط قرمز مسایل هسته ای را به صورت شفاف مشخص کردند، یادآوری کرد: ایشان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده غیور و شجاع بوده و مورد اطمینان هستند، بین مردم و مسوولان اتحاد و همدلی ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند حداقل خواسته های ایران از مذاکرات است، گفت: ایران بر حقوق قانونی خود تاکید داشته و به دنبال تامین آن ها برای رسیدن به یک توافق خوب و برد برد است.

دواتگری، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اجازه توافقی که منافع ملی را تامین نکند را نمی دهند، نشان دادند که بر موضوع و روند مذاکرات، اشرافیت و بر احقاق حق ملت ایران تاکید دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه دوم تیر سال جاری در دیدار رمضانی سران قوا و مسوولان و مدیران ارشد نظام، با تبیین پیامدهای مثبت، چالش ها و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، درباره روند مذاکرات هسته ای نکات تعیین کننده ای بیان کردند.

ایشان با اعلام و تشریح صریح خطوط قرمز هسته ای ایران تاکید کردند: آمریکایی ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته ای ایران بوده و در مقابل، همه مسوولان ایران با تاکید بر خطوط قرمز، به دنبال توافقی خوب یعنی توافقی منصفانه و عادلانه، عزتمند و منطبق با منافع و مصالح ایران هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تیم مذاکره کننده ایران را امین، غیور، شجاع و متدین عنوان کردند و بر لغو تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی هنگام امضای موافقتنامه تاکید داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین