|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
مجری طرح احیاء و اکتشاف معادن متروکه فلزی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای احیای ۲۵ معدن اولویت دار ، گفت : از ۲۵ معدن انتخاب شده ، پرونده ۱۱ معدن فعال شده است .
به نقل از ایمیدرو، مجری طرح احیاء و اکتشاف معادن متروکه فلزی اعلام کرد : طرح احیاء و اکتشاف معادن متروکه کشور توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تهیه و در سازمان توسعه و نوسازی تایید و در نهایت به تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت رسید .

محمدرضا عابدینی افزود : در کشور معادن بسیاری وجود دارد که با وجود دارا بودن ذخایر معدنی به دلیل نبود زیرساخت در سال های گذشته تعطیل شده اند ، به این جهت احیاء و اکتشاف معادن متروکه کشور کلید خورد و سال 93 در اولین اقدام معادن متروکه کشور شناسایی و از میان 300 معدن متروکه ، 40 معدن در کمیته اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران انتخاب و 25 معدن در اولویت احیاء قرار گرفت .

وی در ادامه تصریح کرد : پس از شناسایی و اخذ مجوز از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مربوطه ، عملیات اکتشافی ، ذخیره یابی و تجهیز انجام و در نهایت پروانه بهره برداری برای این معادن صادر می شود .

مجری طرح احیاء و اکتشاف معادن متروکه فلزی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای احیای 25 معدن اولویت دار ، گفت : از 25 معدن انتخاب شده ، پرونده 11 معدن فعال شده است . به عنوان مثال معدن سرب و نقره چاه خربزه در اصفهان مجوز تجهیز و آماده سازی گرفته و پیمانکار تجهیز در این معدن مشغول به فعالیت است . همچنین معدن سرب و روی ازبکوه در خراسان جنوبی موافقت شورای عالی معادن را کسب کرده و در انتظار ابلاغ سازمان صنعت ، معدن و تجارت بیرجند و دریافت پاسخ استعلام های قانونی است .

عابدینی افزود : معدن پلی متال طلای خونی در اصفهان موافقت سازمان صنعت ، معدن و تجارت را اخذ کرده و در حال رایزنی با محیط زیست است . از سوی دیگر معدن سرب و روی سرمه در اصفهان موافقت سازمان صنعت ، معدن و تجارت را اخذ کرده و به دنبال دریافت سند مالکیت از اداره ثبت استان است.

در استان سمنان هم پیگیر اخذ سند مالکیت چهار معدن متروکه آهن، سرب و کرومیت از طریق دادگستری هستیم و نقشه های هوایی چهار معدن آهن و سرب و روی در استان اصفهان هم تهیه شده و در مرحله اقدام برای اخذ سند است . در استان یزد هم موافقت اولیه سازمان صنعت ، معدن و تجارت برای یک معدن سرب و روی اخذ شده است .

عابدینی در پایان اعلام کرد : پیش بینی می شود تا پایان سال جاری معدن چاه خربزه به مرحله بهره برداری برسد و اکتشافات تکمیلی معدن سرب و روی ازبکوه هم به اتمام برسد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین