کد خبر: ۵۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
مقام های امنیتی عراق روز شنبه اعلام کردند که در انفجار چند بمب در اماکن همگانی در بغداد 10 تن جان خود را ازدست داده اند.
به گزارش آسوشیتدپرس از بغداد به نقل از مقام های پلیس، یک خودروی بمب گذاری شده در حدود ساعات ظهر امروز (شنبه) نزدیک فروشگاه های قطعات یدکی خودرو در بخش جنوب شرقی بغداد منفجر شد که 5 کشته و 13 زخمی برجا گذاشت.

همچنین بر اثر انفجار بمب در یک بازار روز بدون سقف در حومه شرقی بغداد، 3 خریدار کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته پلیس، در انفجار یک بمب نزدیک شماری از فروشگاه ها در محله بیعا در غرب پایتخت نیز 2 تن جان باختند و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی و درمانی عراق، این آمار تلفات و زخمی های حملات تروریستی در بغداد را تایید کردند.

همه این مقام ها به علت مجاز نبودن به قراردادن اطلاعات در اختیار رسانه ها، به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند.

با اینکه هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حملات را به عهده نگرفته است، اما عراق شاهد حملات تقریبا روزانه عناصر گروه تروریستی داعش است که در تهاجم گسترده سال گذشته، بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور و سوریه در همسایگی آن را اشغال کرد.

این انفجارها همزمان با حملات تروریستی و انتحاری در کویت در همسایگی عراق، کوبانی سوریه و همچنین تونس در شمال قاره آفریقا صورت گرفت که گروه تروریستی داعش مسوولیت آنها را به عهده گرفته است.

یک فرمانده ارشد نیروهای داوطلب مردمی( الحشد الشعبی)اعلام کرد که عملیات نظامی مهمی در روزهای آینده در استان الانبار در غرب عراق علیه تروریست های داعش اجرا خواهد شد.

ابومهدی المهندس معاون فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در عراق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: نیروهای داوطلب مردمی هم اکنون در شمال شهر فلوجه در 60 کیلومتری غرب بغداد مستقر شده اند و در روزهای آینده عملیات نظامی مهم و جدیدی را در استان الانبار اجرا خواهند کرد.

پیشتر هادی العامری فرمانده نیروهای داوطلب مردمی در اظهاراتی گفته بود که فلوجه کانون فتنه است و به زودی دست به عملیات گسترده برای پاکسازی این شهر خواهیم زد.

نیروهای داوطلب مردمی تابستان سال گذشته با فتوای مراجع دینی عراق برای مقابله با پیشروی و سرکوب تشکیلات تروریستی داعش و پاکسازی این کشور از وجود تروریستها، تاسیس شد.

این فرمانده مردمی از نقش نیروهای موسوم به همپیمانان به رهبری آمریکا انتقاد کرد و گفت که آمریکا هیچ گونه حضور جدی در مقابله با نیروهای تروریستی داعش در عراق ندارد.

گروه تروریستی داعش در عملیات مشکوک تابستان سال گذشته بخش هایی از شمال و غرب عراق را اشغال و در این مدت دست جنایات وحشیانه ای علیه شهروندان غیر نظامی این مناطق زده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین